فوت هشت مادر شهید در نیمه آخر تیرماه

هشت تن از مادران شهدا در نیمه آخر تیر ماه دار فانی را وداع گفتند.
کد خبر: ۴۰۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ - 28July 2020

فوت هشت مادر شهید در هفته گذشتهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، نیمه آخر تیر ماه هشت تن از مادران شهدا دار فانی را وداع گفتند که از مادران دو و سه شهید دوران دفاع مقدس بودند. از جمله این مادران شهدا، مادر شهیدان «حسین و علی اصغر باغبانی بروجنی» و جانباز «رمضانعلی باغبانی بروجنی» از شهدا و جانبازان استان خوزستان در دوران دفاع مقدس بود که دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان حسین باغبانی بروجنی در تاریخ پنجم اسفند سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر و علی‌اصغر باغبانی بروجنی در تاریخ ۱۱ بهمن سال ۱۳۶۳ در هورالهویزه به شهادت رسیدند.

مرحومه حاجیه «طاهره احمدی» مادر شهیدان والامقام «محمدولی و علی صادقی» از شهرستان ازنای استان لرستان پس از سال‌ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندانش روز شنبه ۲۸ تیرماه آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر پاک و مطهر این مادر شهید ۲۹ تیرماه در قطعه والدین شهدا و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید علی صادقی سوم خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان ازنا متولد شد و ۲۳ دی ماه سال ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش راکت بالگرد دشمن در منطقه عملیات کربلای ۵ در شلمچه به همراه ۴۰ نفر از رزمندگان گردان مالک اشتر ازنا به فیض شهادت نائل آمد.

شهید محمدولی صادقی در تاریخ سوم آذر سال ۱۳۴۴ متولد شد و سرانجام در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ بر اثر اصابت ترکش در منطقه شیب نیسان به فیض شهادت نائل آمد.

حاجیه خانم «آقاجانی» مادر معظم شهیدان والامقام «ولی و قسمتعلی فشلاقی جمایران» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان والامقام «ولی و قسمتعلی قشلاقی جمایران» متولدین ۲۰ خرداد ۱۳۴۳ و ۲۲ مهر ۱۳۴۴ اعزامی از بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم مرداد ۱۳۶۱ در عملیات افتخار آفرین رمضان منطقه عملیاتی شلمچه حین دفاع از انقلاب اسلامی و دفع متجاوزین بعثی به فیض عظیم شهادت رسیدند.

مرحومه حاجیه خانم «منصوره رهنما هراتبر» مادر شهیدان «جلال و محمدتقی درود» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان محمد تقی و جلال درود به ترتیب در سال‌های ۱۳۳۹ و ۱۳۴۹ در شهرستان رودسر چشم به جهان گشودند و در دوم دی ۱۳۵۹ در دزفول بر اثر انفجار مین و چهارم تیر ۱۳۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، دست و پا به شهادت رسیدند.

مرحومه «فرخ ابراهیمی»، مادر شهیدان معظم «ابراهیم و حسین عالی» براثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع و تدفین این بانوی فداکار روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در محل بهشت محمد رسول الله (صلوات الله علیه) زاهدان برگزار شد.

شهید معظم ابراهیم عالی فرزند اصغر در هفتم دی ماه ۱۳۴۳ در شهرستان زابل دیده به جهان گشود و در دهم آبان ماه سال ۱۳۶۰ در عملیات والفجر ۸ منطقه بستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

همچنین بسیجی شهید حسین عالی در هشتم دی ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان زابل متولد شد و در ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندرود به مقام شهادت نایل شد.

«زهرا توتونچی» متولد ۱۰ تیر ۱۳۱۶ در سن ۸۳ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی، شامگاه چهارشنبه ۲۵ تیرماه در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این اسوه صبر و مقاومت رأس ساعت ۱۶ امروز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار و پیکر این تندیس صبر و استقامت پس از طواف در بارگاه ملکوتی امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) در صحن آزادی به خاک سپرده می‌شود.

«علی اعتمادی عیدگاهی» سال ۱۳۶۰ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه، «محمد اعتمادی عیدگاهی» سال ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران و «حسن اعتمادی عیدگاهی» سال ۱۳۶۵ در منطقه مریوان به فیض شهادت نائل آمدند.

گفتنی است، استان خراسان رضوی بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که وجود ۵۴ خانواده سه شهیدی نماد ایثار و افتخار مردم این سرزمین خورشید است.

مرحومه «معصومه رام شورابی» مادر شهیدان «رجبعلی و میرزاحسن دانایی باغکی» و مادر دو جانباز «حسن و محمدرضا دانایی باغکی» پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش شامگاه سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در سن ۸۸ سالگی به علت بیماری آسمانی شد.

پیکر این تندیس صبر و استقامت با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و جمعی از مردم شهیدپرور مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت طواف به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و سپس جهت خاک سپاری به گلزار شهدا «بهشت رضا، قطعه صالحین» مشهد مقدس منتقل شد.

برادران شهید رجبعلی و میرزاحسن دانایی باغکی در دوم فروردین ۱۳۳۹ و هفتم تیرماه ۱۳۳۰ چشم به جهان گشودند و در اول خرداد ۱۳۶۵ و ۲۴ فروردین ۱۳۶۲ به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار