یادداشت/ رسول حسنی

توسعه انقلاب اسلامی اصلی‌ترین وظیفه اصحاب فرهنگ

همه دست‌آوردهای ما در حوزه نظامی برای صیانت از فرهنگ انقلاب اسلامی است، در چنین شرایطی تنها وظیفه اصحاب فرهنگی کشور آن است که با حضور مؤثر انقلاب اسلامی را توسعه دهند.
کد خبر: ۴۰۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ - 21July 2020

توسعه انقلاب اسلامی اصلی‌ترین وظیفه اصحاب فرهنگ است گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ فرهنگ پدیده‌ای است که بدون آن نمی‌توان جامعه را در مسیر درستش قرار داد. فرهنگ در ذات خود قانونمندی و هنجاردوستی را نهادینه می‌کند. هر چقدر سطح فرهنگی مردم یک جامعه بالا باشد با ناهنجاری‌های کمتری در آن جامعه مواجه خواهیم بود.

به همین دلیل کشورهایی که صاحب پیشینه فرهنگی هستند بیشتر در کانون دشمنی‌های بیگانگان قرار دارند و ایران اسلامی نیز از آماج حملات فرهنگی در امان نیست و هر روز با موجی از هجمه‌های گوناگون مواجه است که باید در مقابل آن ایستادگی کند.

جنگ نرم معاندان نظام هر روز شکل گسترده‌تر و عمیق‌تری به خود می‌گیرد و برای توفقشان در این جبهه به هر ابزار و وسیله‌ای متوسل می‌شوند. از سینما به‌عنوان قدرتمندترین رسانه گرفته تا ابزار پر نفوذ فضای مجازی، همه در جهت اهداف نظام امپریالیستی قرار دارند تا شالوده فرهنگی ایران اسلامی را به نابودی بکشانند. فرهنگ از آن دسته پدیده‌هایی است که نمی‌توان برای آن مرز مشخصی تعیین کرد. فرهنگ عنصری سیال است که با قاعده‌ها و قانون‌های فیزیکی قابل کنترل نیست.

برای مرز فرهنگی نمی‌توان دیدبان تعیین کرد و به تبع آن برای کالای فرهنگی امکان صدور روادید وجود ندارد. همین امر است که کار در فضای فرهنگی را دشوار و گاهی صعب می‌کند. در برخورد با هجمه فرهنگی باید با ابزار فرهنگی مقابله کرد نه با اقدامات قهری و بایدها و نبایدها. همچنان که مرزهای زمینی و دریایی و هوایی ما از تعرض دشمن باید مصون بماند، حدود فرهنگی ما نیز باید از هر عارضه‌ای در امان باشد. انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی بیشتر از حوزه نظامی می‌تواند در معرض تهدید قرار بگیرد.

سربازان و دیدبانان جبهه فرهنگی، هنرمندانی هستند که در این عرصه مشغول فعالیت هستند. اگر این فعالیت‌ها هدایت‌نشده و برنامه‌ریزی نشده باشند نه‌تنها هدفی حاصل نخواهد شد بلکه فضا را برای حضور کالای فرهنگی بیگانه آماده‌تر می‌کند. سیاست‌گذاری فرهنگی نمی‌تواند فارغ از چشم‌اندازی که انقلاب اسلامی برای خود ترسیم کرده است، صورت بگیرد. هرچقدر این سیاست‌گذاری‌ها همسو با ماهیت انقلاب اسلامی باشد، دشمن در پیاده‌سازی نیات خود با ناکامی بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

در شرایط کنونی ایران اسلامی که درگیر آتش‌افروزی‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی است مدیران فرهنگی مسئولیت بیشتری دارند. همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نظامی برای صیانت از فرهنگ انقلاب اسلامی است، در چنین شرایطی تنها وظیفه اصحاب فرهنگی کشور آن است که با حضور مؤثر، انقلاب اسلامی را توسعه دهند. هر قصوری در این حوزه به معنای ایستادن در صف دشمنان نظام اسلامی است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها