فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان:

تثبیت انقلاب اسلامی و ارائه الگوی مقاومت از دستاوردهای دفاع مقدس است

سردار «مرتضی کشکولی» گفت: تثبیت انقلاب اسلامی، ارائه الگوی مقاومت، مدیریت جهادی و نهادینه کردن جمله «ما می‌توانیم» ازجمله دستاورد‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۰۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ - 20July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سردار «مرتضی کشکولی» امروز در مراسم معارفه مدیرکل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان اظهار داشت: هرچه به گنج دفاع مقدس پرداخته شود، باز هم قطره‌ای از دریاست و بنده نزد شهدا شرمنده هستم که در راستای حفظ آثار، تدوین و نشر آن‌ها عقب‌افتادگی وجود دارد و نه‌فقط در استان بلکه در سطح کشور شاهد این موضوع است.

وی افزود: کتاب‌های دفاع مقدس در استان حتی به ۴۰ عنوان هم نمی‌رسد و تعداد کمی چاپ شده است؛ لذا وظیفه ما کشف و صیانت از حقیقت دفاع مقدس است.

سردار کشکولی ادامه داد: ما همه مدیون دفاع مقدس هستیم. در دفاع مقدس موفق به حفظ تمامیت ارضی کشور شدیم که در طول تاریخ و جنگ‌ها بی نظیر بوده است؛ این در حالی است از ۵۰۰ سال پیش تاکنون سه و نیم میلیون کیلومتر مربع مساحت کشور ایران به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع رسیده و بقیه آن از دست رفته است. دومین دستاورد دفاع مقدس تثبیت انقلاب اسلامی است و سومین دستاورد نیز ارائه الگوی مقاومت و مدیریت جهادی بوده که الگوی مقاومت از دفاع مقدس و جانفشانی‌های شهدا به دست آمده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان تصریح کرد: استان لرستان در دفاع مقدس خیلی حرف برای گفتن دارد و مدیران قبلی در حوزه نشر و آثار دفاع مقدس کار کرده‌اند، اما هنوز جای کار بسیار است.

وی بیان کرد: امیدواریم مدیرکل بنیاد حفظ آثار لرستان با تلاش و کوشش بتواند بخشی از دیون شهدا را جبران کند و همه ما اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و همه کسانی که در جنگ حضور داشته اند، باید در راستای حفظ آثار دفاع مقدس تلاش کنیم.

کشکولی عنوان کرد: همه ما مدیون دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی هستیم؛ چرا که در طول تاریخ در جنگ‌های مختلف همواره بخشی از کشور را از دست داده‌ایم، ولی در هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم اینکه تنها جنگی بود که با همه قدرت‌های جهان مواجه بودیم، رزمندگان و شهدا تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تأکید کرد: در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید حقایق کشف شود و مرزبندی نداشته باشیم و به گفته سپهبد شهید صیاد شیرازی «ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی هستند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها