عضو هیئت رئیسه مجلس:

غرب‌گرایان نگران «سند ۲۵ ساله» هستند/ منافع دو کشور در این قرارداد لحاظ می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: برخی افراد فقط نگاه‌شان به غرب است و مطالبی بی اساس درباره قرارداد با چین مطرح می‌کنند اما در این قرارداد قطعا منافع دو کشور در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 21July 2020

غرب‌گرایان نگران «سند ۲۵ ساله» هستند/ منافع دو کشور در این قرارداد لحاظ می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره قرارداد ایران با چین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با همه کشور‌ها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کند و ارتباط با سایر کشور‌ها برای ما هیچ گونه منعی ندارد.

وی با اشاره به انتقاداتی که درباره قرارداد ایران و چین مطرح می‌شود، افزود: این انتقادات از سوی افرادی بیان می‌شود که نگاه‌شان فقط به غرب است و تاکید می‌کنند، ایران فقط باید با کشور‌های غربی در تعامل باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نوع ارتباط ایران با کشور‌ها باید بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد و ما باید این مسائل مهم را در تعامل خود با کشور‌های جهان مدنظر قرار دهیم.

سلیمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان داخلی هم در این راستا گام برمی‌دارند و به نوعی به دنبال خود انزوایی هستند.

وی متذکر شد: زمانی که آمریکا خودسرانه از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود در برجام عمل نکردند دولت ما باید مواضع محکم‌تری اتخاذ می‌کرد، اما متاسفانه اینگونه نبود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مورد مفاد قرارداد با چین فعلاً صحبتی نمی‌کنیم چرا که حتماً در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود، اما ارتباط ایران با چین قطعاً نگران کننده نیست.

سلیمی یادآور شد: در برجام کلاه بزرگی سر تیم مذاکره کننده ایران رفت، اما در قرارداد با چین قطعاً اینگونه نیست و ایران و چین در این قرارداد به دنبال آن هستند که منافع طرفین مد نظر قرار گیرد، اما در برجام اینگونه نبود و ما تعهدات خود را انجام دادیم، اما طرف مقابل به هیچیک از تعهدات خود پایبند نبود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار