ظریف: پیام مهمی را به پوتین تحویل دادم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدگاه مشترک ایران و روسیه درباره برجام و احترام به حقوق بین الملل عنوان کرد که در سفرش به مسکو پیام مهم روحانی خطاب به پوتین را تحویل داده است.
کد خبر: ۴۰۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ - 21July 2020

ظریف: پیام مهمی را به پوتین تحویل دادمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز به منظور دیدار با همتای روس خود و ابلاغ پیام روحانی به پوتین به همراه سید عباس عراقچی معاونش به مسکو سفر کرد در توئیتی درباره این سفر نوشت: «در مسکو، پیام مهمی را به رئیس جمهور پوتین تحویل دادم.»

وی به گفتگوهایش با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اشاره کرد و افزود: گفتگوهای مفصلی با لاوروف وزیر امور خارجه در خصوص همکاری های دوجانبه و هماهنگی های منطقه ای و بین المللی داشتیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه های یکسانی درباره برجام و نیاز به تقویت و احترام به حقوق بین الملل داریم، اظهار داشت: توافق کردیم معاهده همکاری جامع راهبردی ایران و روسیه را به توافقی درازمدت تبدیل کنیم.

وزیر خارجه همچنین در نشست خبری با لاوروف در این باره گفت: عهدنامه‌ روابط دوجانبه ایران و روسیه در آینده نزدیک به ۲۰ سالگی می‌رسد و به صورت اتوماتیک برای پنج سال آینده تمدید خواهد شد و توافق کردیم همزمان تلاش کنیم که یک توافق به روزی را برای درازمدت بین دو کشور تنظیم کنیم که قبل از آنکه دوران توافق به پایان برسد، توافق جدیدی را آماده کرده باشیم و بین دو کشور به امضا برسانیم و به مجالس برای تصویب ارائه دهیم.

قانون معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه و ۲۱ ‌ماده است که در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۷۹ هجری شمسی برابر با دوازدهم مارس ۲۰۰۱ میلادی در دو نسخه به زبان‌های فارسی ‌و روسی، تنظیم شد.

این قانون ۱۶ دی ۱۳۸۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۷ دی همان سال به تأیید شورای نگهبان رسید.‌این معاهده برای مدت ۱۰ سال منعقد و در صورتی که هیچ یک از طرفین حداقل یک سال قبل از پایان اعتبار آن به صورت کتبی طرف دیگر را ‌از قصد خود پیرامون قطع اعتبار معاهده مطلع نکند، خود به خود برای دوره‌های پنج ساله بعدی تمدید می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار