به‌مناسبت سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه سلام الله علیها؛

«خانواده» از مهم‌ترین ارکان و نهاد‌ها نزد اسلام است

مسئولین با کمک به اقتصاد خانواده‌ها و فراهم کردن ازدواج آسان با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت (ع) و در نظر داشتن سبک زندگی اسلامی - ایرانی، می‌توانند مانند گذشته نهاد ارجمند خانواده را همچنان زنده و پویا نگه دارند.
کد خبر: ۴۰۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ - 22July 2020

«خانواده» از مهم‌ترین ارکان و نهاد‌ها نزد اسلام استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امروز سالروز ازدواج مبارک حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها و شیر خدا رستم دستان علی مرتضی علیه السلام است. روزی که دخت نبی اسلام با پسر عمو و در عین حال نخستین مردی که به اسلام ناب محمدی ایمان آورد، تشکیل خانواده دادند و در حقیقت سلسله‌ی طیبه و طاهره‌ی امامت را بنیان نهادند.

ثمره‌ی این ازدواج مبارک و آسمانی امامان معصوم حسن و حسین و زینب کبری و ام کلثوم و محسن علیهم السلام اجمعین است. حسن و حسین به روایت رسول مکرم اسلام سرور جوانان اهل بهشت هستند. تمام ائمه‌ی اطهار به جز مولی الموحدین و امام حسن مجتبی از نسل امام حسین سالار شهیدان هستند.

خون پاک حسین ابن علی علیه السلام درخت امامت را آبیاری کرد و ثمره‌ی آن امروز با عنوان فرهنگ شیعه به نسل‌های امروزی و نسل‌های بعدی شیعیان و مسلمانان منتقل شده و خواهد شد. این میراث بزرگ برای شیعه و اسلام ثمره‌ای ارزنده از ازدواج مبارک علی علیه السلام و فاطمه طیبه‌ی طاهره است.

ازدواجی که عاقدش رسول خدا، دامادش ولی خدا و عروسش ام‌ابیها باشد چه مبارک ازدواجی است. با نگاهی به سیره‌ی اهل بیت نبی اسلام می‌توان به اهمیت موضوع ازدواج و نهاد خانواده پی برد. امروز نیز، هم بر گردن مسئولین و هم بر عهده‌ی یکایک افراد جامعه است که زمینه ساز ازدواج آسان جوانان باشند. این بر عهده‌ی همگان است که شرایط ازدواج را برای جوانان به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی مهیا سازند. مسئولین با کنترل و مهار تورم و کمک به اقتصاد خانواده‌ها در سطح جامعه با آسانگیری و الگو قرار دادن زندگی اهل بیت (ع) و در نظر داشتن سبک زندگی ایرانی و اسلامی می‌توانند، مانند گذشته این نهاد ارجمند را همچنان زنده و پویا نگه دارند.

نباید فراموش کرد که مهریه‌ی دختر نبی مکرم اسلام تنها آب بود و این نمادی است برای شیعیان و مسلمانان صاحب اندیشه تا بدانند مهریه‌های سنگین کنونی ضامن بقاء نهاد خانواده نیست. این ایمان و اعتقاد و باور قلبی مومنین در قالب زن و شوهر است که آینده‌ی زندگی زناشویی را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار