معاون ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مشکلات فراروی حوزه ادبیات دفاع مقدس مرتفع شود

«سیدمحمد صادقی سنگدهی» با اشاره به مشکلات فراروی حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: باید در این راستا آسیب‌شناسی صورت گیرد تا شاهد چاپ آثار خوبی برای جامعه هدف باشیم.
کد خبر: ۴۰۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ - 22July 2020

مشکلات فراروی حوزه ادبیات دفاع مقدس مرتفع شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمد صادقی سنگدهی» معاون ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در جلسه ویدئوکنفرانسی مدیران ادبیات و تاریخ دفاع مقدس سراسر کشور که با حضور امیر سرتیپ دوم «محمدفهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس و معاونین سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار شد، گزارشی از برنامه‌های این مدیریت شامل تآلیف، آماده‌سازی و چاپ 50 عنوان کتاب، تولید ده کتاب صوتی، برگزاری دو جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه «یوسف»، جلسات نقد و بررسی آثار ادبی دفاع مقدس استان، کارگاه آموزشی ادبیات، مراسم عصر شعر و شب خاطره و... ارائه کرد.

عضو هیئت تحریریه فصلنامه ادبیات پایداری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور همچنین بر ضرورت تداوم و به موقع چاپ رساندن و کیفیت مطالب و دربرگیری رویدادهای تمامی 31 استان کشور تأکید کرد و افزود: این فصلنامه که چند دوره از تولید آن می‌گذرد باید ادبیات حوزه پایداری سراسر کشور را پوشش دهد.

صادقی سنگدهی با اشاره به برگزاری دو جشنواره ادبی استانی بر ضرورت تهیه و ارسال فراخوان متمرکز کشوری این دو جشنواره تأکید کرد تا شاعران فرصت مناسب برای ارسال آثار را داشته باشند.

وی در پایان با توجه به تأکید بنیاد حفظ آثار مبنی بر چاپ 50 عنوان کتاب بر لزوم ارتقاءبخشی در حوزه‌های کمی و کیفی و شمارگان آثار تأکید کرد و به بخشی از مشکلات فراروی این حوزه و شاعران و نویسندگان اشاره کرد و گفت: باید در این راستا آسیب‌شناسی صورت گیرد تا شاهد آثار خوبی برای جامعه هدف باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها