سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تنش و بحرانی شدن امنیت منطقه به نفع ملت‌ها نیست

ابوالفضل عمویی با اشاره به حضور نیروهای نظامی آمریکایی و متحدانش در منطقه افزود: آمریکایی‌ها درصدد هستند تا با حضورشان در منطقه جان تازه‌ای به تروریست‌ها احیا کنند؛ لذا همین موضوع می‌تواند در تشدید بحران منطقه نقش بی‌بدیلی داشته باشد.
کد خبر: ۴۰۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰ - 24July 2020

تنش و بحرانی شدن امنیت منطقه به نفع ملت‌ها نیستابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ما به عنوان کشوری که همواره در معرض تهدید و خطر تروریسم بوده‌ایم، قطعا برای سرکوب این جریان برنامه‌ها داریم؛ لذا تضعیف و شکست گروه‌های تروریستی در منطقه از مهم‌ترین راهکارهای کشور ما در مبارزه با این پدیده شوم است.

وی با اشاره به حضور نیروهای نظامی آمریکایی و متحدانش در منطقه افزود: آمریکایی‌ها درصدد هستند تا با حضورشان در منطقه جان تازه‌ای به تروریست‌ها احیا کنند؛ لذا همین موضوع می‌تواند در تشدید بحران منطقه نقش بی‌بدیلی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، وجود تروریسم را تهدیدی بزرگ نه‌تنها برای منطقه بلکه برای جهان دانست و تصریح کرد: عمده هدف تروریست‌ها ایجاد ترس و وحشت میان کشورهای اسلامی بود تا از این طریق بتوانند سرزمین‌های آنها را تخلیه و تجزیه کنند. جریان تکفیری با حمایت‌های کشورهای غربی در عراق و سوریه دست به جنایات وحشتناکی زد که نظیر آن در طول تاریخ نبوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه ترور و قاچاق مواد مخدر از مهم‌ترین اقدامات تروریسم است، گفت: تروریسم با استفاده از هر نوع ابزار و روشی سعی بر سلب حیات انسان‌ها دارند و جمهوری اسلامی از پدیده ترور و قاچاق مواد مخدر آسیب‌های فراوانی را متحمل شده است؛ لذا کشور ما به طور جد و قاطعانه در مقابل اقدامات این جریان ایستادگی کرده و تا امروز برای خنثی سازی توطئه‌های آنها اقدامات مناسبی انجام داده؛ اما اگر توفیقات شایسته‌ای تا کنون حاصل نشده به دلیل حمایت کشوهای غربی حاضر در منطقه از تروریسم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده تروریسم در قاچاق مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین مبارزه کننده با  قاچاقچیان مواد مخدر است و در این زمینه ما کرسی جهانی داریم.

عمویی مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش، القاعده، جبهه النصره و طالبان را از بزرگترین اقدامات کشورمان در مبارزه با تروریسم دانست و خاطرنشان کرد: ما برای ثبات امنیت در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم؛ چراکه تنش و بحرانی شدن اوضاع منطقه به نفع ما و هیچ کشوری نیست.

وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر مبارزه با جریان تکفیری و تروریسم در منطقه یادآور شد: آمریکایی‌ها با مطرح کردن اینگونه ادعاها، رفتارهای دوگانه‌ای از خود در جوامع بین‌المللی نشان می‌دهند. کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا تعریف متفاوتی از تروریسم دارند؛ لذا از دیدگاه آنها تروریست‌هایی که حامی منافع غرب باشد، تروریست خوب و در غیر اینصورت گروه‌هایی که در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها ایستادگی کنند، گروه‌های افراطی خوانده می‌شوند و آمریکایی‌ها با این گروه‌هایی که در جهت مبارزه با اقدامات ضد انسانی و اسلامی غربی‌ها مجاهدت می‌کنند، مبارزه می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و متحدانش با اقداماتی که از خود در طول تشیل گروه داعش در منطقه انجام داده‌اند، ثابت کردند که حامی تروریست‌هایی هستند که برای کسب منافع آنها و در مسیر تحقق اهداف غرب دست اقدام می‌کنند. برداشت آمریکا این است که تروریست‌ها می‌توانند در راه کسب منافع ما هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار