عملیات حشدالشعبی در غرب سامراء/ دستگیری ۵ تروریست در نینوا و شکست طرح تروریستی در دیالی

منابع عراقی از عملیات حشدالشعبی در غرب سامراء، کشف و خنثی‌سازی یک طرح تروریستی خطرناک در استان دیالی و به دام افتادن پنج داعشی در استان نینوا خبر دادند.
کد خبر: ۴۰۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 23July 2020

عملیات حشد الشعبی در غرب سامراء/ دستگیری ۵ تروریست در نینوا و شکست طرح تروریستی در دیالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، فرماندهی بخش عملیاتی حشدالشعبی در شهر مقدس سامراء از عملیات بازرسی و پاکسازی منطقه الزوره در غرب سامراء خبر داد.

در بیانیه این فرماندهی آمده است یک یگان از تیپ ۳۱۴ حشد‌الشعبی، عملیاتی را برای بازرسی منطقه با هدف پیدا کردن عناصر تحت پیگرد آغاز کرده است، این عناصر از اماکن دورافتاده برای انجام حملات تروریستی خود به نیرو‌های امنیتی و شهروندان استفاده می‌کنند.

خبر دیگر اینکه نیرو‌های یگان امنیت ملی عراق توانستند پنج تروریست داعشی تحت پیگرد بر اساس ماده چهارم تروریسم را در استان نینوا به دام بیندازند.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری المعلومه گفت: افراد تحت پیگرد در بازجویی اولیه به فعالیت خود در آنچه دیوان الجند داعش خوانده می‌شود و مقابله با نیرو‌های امنیتی در خلال نبرد‌های آزادی (موصل و دیگر مناطق تحت اشغال داعش) و مسئولیت خود در قتل و راندن شماری از شهروندان در خلال سیطره این گروه تروریستی بر استان نینوا اعتراف کردند.

همچنین در خبر دیگری فرمانده پلیس دیالی از خنثی سازی یک طرح تروریستی خطرناک در این استان خبر داد.

سرلشگر حامد خلیل الشمری در بیانیه‌ای گفت: یک طرح تروریستی خطرناک در جریان عملیات امنیتی ویژه مشترک خنثی شد که طی آن مغز طراح اجرای این طرح تروریستی به همراه مقادیر زیادی مواد مخدر، سلاح و بمب دست ساز دستگیر شد، هدف از این طرح تروریستی ضربه زدن به ثبات امنیتی و شعله ور کردن آتش فتنه طایفه‌ای در استان دیالی بود.

در این بیانیه آمده است: بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق برای پیگرد مخفیگاه‌های تروریستی، این تروریست به دام افتاد که برای هدف قرار دادن فرماندهان حشد شعبی نقشه می‌کشید. فرمانده پلیس استان دیالی گفت پس از تکمیل بازجویی، این تروریست به کارگذاشتن بمب اعتراف کرد که یگان مهندسی حشد شعبی آن را خنثی کرد.

بر اساس این بیانیه، تروریست دستگیر شده قصد هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع باهدف شعله ور کردن آتش فتنه طایفه‌ای را داشت، اما کارامدی دستگاه‌های امنیتی و سرعت عمل آن‌ها منجر به شکست تمام نقشه‌های تروریستی پیش از اجرای آن شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار