نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

ضرورت پاسخ قاطع متولیان دفاعی ایران به اقدام غیرقانونی جنگنده‌های آمریکا

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اقدام غیرقانونی جنگنده‌های آمریکا نسبت به هواپیمای مسافربری ماهان،گفت: متولیان دفاعی ایران باید تدبیری اتخاذ کنند تا اقدام متقابلی علیه آمریکا در منطقه انجام شود.
کد خبر: ۴۰۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ - 24July 2020

اقدام غیرقانونی نیرو‌های نظامی آمریکا نسبت به هواپیمای مسافربری ماهان

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: سوم مرداد سال ۱۳۴۳ قرارداد ننگین کاپیتولاسیون توسط آمریکا به ایران تحمیل شد و این قرارداد به غیر از ننگ دستاورد دیگری برای ملت ما نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به لغو معاهده کاپیتولاسیون پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل جرثومه تبهکاری آمریکا ایستاده و این امر در سایه رهنمودهای رهبری، خون شهدا و ایستادگی ملت ما تحقق پیدا کرده است.

وی به عملیات ایذایی دو فروند هواپیمای جنگنده‌ی آمریکایی نسبت به هواپیمای مسافربری ماهان، که روز گذشته در حوالی آسمان لبنان اتفاق افتاد، این اقدام غیرقانونی و تجاوزکارانه‌ی نیرو‌های نظامی آمریکا را محکوم و تاکید کرد: ملت انتظار دارند نیرو‌های مسلح ما پاسخ شایسته و متقابلی به آمریکا بدهند تا ازین پس چنین تهدیداتی تکرار نشود.

آیت الله «رسول فلاحتی» این رفتار جنگنده‌های آمریکایی را ناشی از خوی تجاوزکارانه و مشابه دزدی سرگردنه دانست و با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دیگر دوران بزن در رو به اتمام رسیده، اضافه کرد: متولیان دفاعی ایران باید تدبیری اتخاذ کنند تا اقدام متقابلی علیه آمریکا در منطقه انجام شود.

امام جمعه رشت با اشاره به گرامیداشت سوم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال 67 متذکر شد: منافقان کوردل تنها هفت روز پس از پذیرش قطعنامه‌ی ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران، به گمان ضعف قدرت دفاعی کشور، به تجاوز و قتل و غارت در غرب کشور پرداختند و همت بلند جوانان رشید این سرزمین بود که طومار این متجاوزان را در حد فاصل کرمانشاه تا اسلام آباد غرب درهم پیچید.

وی به حکم اعدام سه نفر از آشوبگران اغتشاش های کشور اشاره و تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های ذی ربط جرم هایی که این آشوبگران مرتکب شدند را به مردم نشان دهند تا همه بدانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در سال ۱۳۵۸ به امامت آیت الله طالقانی در کشور است، افزود: نعمت اقامه نمازجمعه در سراسر کشور را گرامی می داریم.

آیت الله  فلاحتی با اشاره به وضعیت جامعه نسبت به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: یکی از مکان هایی که بهترین ضوابط بهداشتی در آن رعایت می شود نمازجمعه است و مردم پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، افزود: ایشان نخستین بنیانگذار دانشگاه اسلامی در مدینه بود.

امام جمعه رشت با اشاره به راه اندازی نهضت احسان و تعاون در قالب رزمایش مواسات دو همزمان با سراسر کشور در گیلان، تاکید کرد: نهضت احسان و تعاون برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا اجرا می شود اما انسان از این ناراحت می شود چرا جامعه باید به اینجا برسد که برخی نیاز به بسته های معیشتی داشته باشند بنابراین به متولیان مربوطه توصیه می کنیم اگر می توانند نرخ کالا را پایین نگه دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کمک های مردمی با محوریت مساجد، هیئت امنا و امام جماعت برای توزیع بین نیازمندان در محله ها جمع آوری می شود، تصریح کرد: جمع آوری کمک های مردمی در سه مرحله عید قربان، عید غدیر و ماه محرم انجام می شود.

آیت الله فلاحتی افزود: درهای رحمت خدای متعال به روی ما باز است و کمک کنید تا زندگی تان با نشاط و پر برکت باشد.

وی با اشاره به سلسله بحث های پیرامون سبک زندگی اسلامی با عنوان زندگی در سایه اسلام از هفته های گذشته، متذکر شد: یکی از مباحث رعایت حیا، عفت و شرم است و آنچه اولویت دارد اینکه انسان در برابر پروردگار، پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) حیا داشته باشد.

امام جمعه رشت، حیا را دارای اقسامی دانست و خاطرنشان کرد: در مساله خوردن و آشامیدن خدای متعال استفاده از مواهب طبیعی را برای همه انسان ها مجاز دانسته بنابراین هر کسی می تواند از مواهب طبیعت برخوردار شود مگر خوردنی ها و نوشیدنی هایی که در شریعت اسلام حرام اعلام شده است.

آیت الله فلاحتی در پایان خطبه ها  تصریح کرد: یکی از اموری که انسان باید به آن حیا بورزد در خوردنی ها و نوشیدنی ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها