نایب‌ رییس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به بررسی اقدام تهدیدآمیز آمریکا برای هواپیمای ماهان

نایب‌ رییس اول کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: این کمیسیون در روز‌های آینده اقدام غیرقانونی آمریکا در زمینه ایجاد تهدید برای هواپیمای ماهان را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۴۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ - 25July 2020

ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به بررسی اقدام تهدیدآمیز آمریکا برای هواپیمای ماهانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عباس مقتدایی نایب‌ رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تهدید جنگنده‌های آمریکایی علیه هواپیمایی ماهان اظهار داشت: این اقدام آمریکا نقض مسلم حقوق بین‌المللی است.

وی افزود: همچنین رژیم آمریکا پیرو حرکتی که انجام داد حقوق مصرح و قوانین مسلم بین المللی را در زمینه هواپیمایی کشوری نقض و مصونیت هواپیمایی کشوری را با ورود جنگنده‌های نظامی، خدشه‌دار کرد.

مقتدایی ادامه داد: این مسئله نه تنها یک حرکت خارج از نزاکت و یک حرکت خارج از عرف بین المللی است بلکه می‌تواند آرامش و امنیت هواپیمایی کشور را در ابعاد مختلف به مخاطره اندازد.

نائب رییس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تصریح کرد: نه تنها ایران بلکه همه کشور‌های عضو ایکائو و حتی ایکائو باید به‌سرعت ضمن اعتراض به رفتار‌های زشت و خارج از حقوق بشری آمریکا، موضع گیری کرده و نسبت به تنبیه رژیم آمریکا اقدام کنند.

مقتدایی تاکید کرد: هواپیمای ماهان بر اساس مقررات شناخته شده بین‌المللی و بر اساس برنامه قبل خود و متناسب با مفاد و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان هواپیمایی بین‌المللی به مسیر خود وارد شده و در کریدور هوایی شناخته شده حرکت کرده و کاملا مطابق با روابط هواپیمایی عمل کرده است این در حالی است که اقدام آمریکای‌ها یک اقدام خشن و خارج از عرف و رویه‌های بین المللی انجام شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین رژیم آمریکا متجاوز است و در عرصه هواپیمایی هم متجاوزانه عمل کرده است و دولت ایران که همواره به مباحث بین‌المللی پایبندی داشته است امروز در موضع آن قرار دارد که می‌توانداز رژیم آمریکا و جامعه بین‌المللی شکایت کند چراکه حقوق ایران برای اقدام متقابل محفوظ است.

مقتدایی بابیان اینکه ایران همواره به موازین بین‌المللی پایبند بوده است، گفت: با این حال این موضوع در روز‌های آینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی و در این راستارایزنی و همفکری صورت خواهد گرفت.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار