کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف آمریکایی‌ها از ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی/ انعقاد قرارداد نظامی ایران و سوریه برای آمریکا یک شکست است

«حسین کنعانی‌مقدم» با بیان اینکه انعقاد قرارداد نظامی بین ایران و سوریه برای آمریکا یک شکست محسوب می‌شود، به تشریح هدف آمریکایی‌ها از اقدام تروریستی علیه پرواز ۱۱۵۲ ماهان پرداخت.
کد خبر: ۴۰۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۱ - 26July 2020

هدف آمریکایی‌ها از ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی / قرارداد تسلیحاتی ایران با سوریه برای آمریکا یک شکست است«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌المل دفاع‌پرس درباره هدف آمریکایی‌ها از ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ماهان اظهار داشت: یکی از اهداف آمریکایی‌ها این بود که به‌بهانه حمل تجهیزات و سلاح، این هواپیما را مورد ربایش قرار دهند و در سرزمین‌های اشغالی از آن به‌عنوان گروگان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه با هوشیاری خلبان پرواز ۱۱۵۲ ماهان، اقدام تروریستی آمریکایی‌ها خنثی شد، تصریح کرد: این اقدام نشان داد که این تروریست‌ها حاضر هستند دست به هر جنایتی بزنند حتی قوانین بین‌الملی و هوانوردی را نقض کنند و جان صد‌ها انسان بی‌گناه را فدای اهداف خود کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: زمانیکه آمریکایی‌ها نتوانستند در زمین و دریا کاری انجام دهند، به آسمان پناه بردند و سعی کردند تا از آخرین اقدامات تروریستی خود برای برتری نظامی استفاده کنند که با شکست مواجه شدند.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها معتقدند که براساس قرارداد‌های قبلی مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران، نباید کشورمان تسلیحاتی را به کشور‌های دیگر صادر کند؛ در سفر «سرلشکر باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به سوریه، قرارداد‌های تسلیحاتی مهمی خصوصا در بحث پدافند هوایی سوریه منعقد شد و این برای آمریکا یک شکست محسوب می‌شود و با این مانور (ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایرانی) قصد داشتند، اعلام کنند که نمی‌گذارند این قرارداد‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار