سرلشکر مصطفی ایزدی مطرح کرد؛

هشدار دلسوزانه شهید «طباطبایی‌نژاد» به ملت ایران/ دل‌گرمی رزمندگان غرب کشور به حضور شهید «طباطبایی‌نژاد» در جبهه

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ما در قرارگاه نجف خدمت شهید طباطبایی‌نژاد بودیم و وی جانشین قرارگاه بود. آن موقع عراق دفاع متحرک را آغاز کرده بود. منطقه تحت پوشش قرارگاه نیز وسیع بود و به شدت در این منطقه درگیر بودیم اما حضور این عزیز یک استوانه محکم در قرارگاه نجف بود.
کد خبر: ۴۰۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ - 26July 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید «سید باقر طباطبایی‌نژاد» اول مرداد سال 1341 در تهران متولد شد. پدر وی حاج «سیدعباس طباطبایی‌نژاد» ملبس به لباس روحانیت و از طرف پدر به مرحوم حجت‌الاسلام حاج میرزاعلی طباطبایی و از طرف مادر به مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ علی مهدوی ظفرقندی، که هر دو از علما و فضلای بنام منطقه اردستان و زواره بودند، منتسب بودد که همین سبقه و ریشه خانوادگی، در تربیت و پرورش فکری و اعتقادی او نقش بسزایی داشت.

سردار «طباطبایی‌نژاد» با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته انقلاب به عضویت این نهاد انقلابی درآمد و از آنجا که خود را وقف نظام جمهوری اسلامی ایران کرده بود، از هیچ تلاشی برای ارتقا‌ء نظام در زمینه‌های مختلف دریغ نمی‌کرد. حضور وی در میان سپاهیان از ویژگی‌های بسیاری برخوردار بود، چراکه سیدباقر به جهت آشنایی با علوم قرآنی، علاوه بر پرداختن به موضوعات نظامی، به تدریس آن علوم و آگاه کردن مابقی سپاهیان و اعضای کمیته با ارزش‌های اسلام مبادرت می‌ورزید.

طباطبایی‌نژاد که زمان شهادت فرماندهی قرارگاه تاکتیکی نصر را بر عهده داشت، از سوی دوستان و همرزمانش به عنوان فردی متواضع، مخلص، ایثارگر، شجاع، مأنوس با قرآن، محبوب بین رزمندگان و دغدغه‌مند نسبت به محرومان شناخته می‌شد. 

هشدار دلسوزانه شهید «طباطبایی‌نژاد» به ملت ایران/ دل‌گرمی رزمندگان غرب کشور به حضور شهید «طباطبایی‌نژاد» در جبهه

از دیگر ویژگی‌های بارز شهید طباطبایی‌نژاد، استکباستیزی وی بود، روحیه شجاعت و شهامت بالایی داشت. در بیان حق زمان و مکان را نمی‌شناخت و خیلی صریح و قاطع برخورد می‌کرد. به طوری‌که در سفر حج نیز مخفیانه بر دیوارهای شهرهای عربستان شعارهایی به زبان عربی علیه جبهه استکبار می‌نوشت و در این راه با شجاعت خاصی اقدام می‌کرد به طوری‌که وقتی یک نظامی سعودی در محل اقامت این شهید بزرگوار به تصویر امام خمینی (ره) توهین کرد، بدون واهمه، با برخورد قاطع خود آن نظامی را مجبور به عذرخواهی و بوسیدن تمثال حضرت امام (ره) ساخت.

شهید طباطبایی نژاد تواضع و فروتنی خاصی در کنار اخلاص و ایثارش داشت. شهامت و شجاعت، به کار بستن عقل سلیم و تجارب به دست آمده در انجام امور، علاقه شدید همسنگران و همرزمانش به ایشان و برخورد خوب و مردم‌داری او باعث شده بود که مردم منطقه نیز شیفته و شیدای او شوند. چیزی که آن شهید بزرگوار را به کارش دلگرم و علاقمند کرده بود، عشق و ایمانی بود که نسبت به کار در کردستان داشت. همیشه از مظلومیت اکراد و فقر فرهنگی که به آنان روا داشته اند، سخن می‌گفت و بر احوال ایشان خون دل می‌خورد. هنوز خاطره زیبای آن تبسم‌های شیرین و دلنشین که نشان از قلب رئوف و مهربانش داشت، در اذهان همکاران و آشنایانش باقی است.

هشدار دلسوزانه شهید «طباطبایی‌نژاد» به ملت ایران/ دل‌گرمی رزمندگان غرب کشور به حضور شهید «طباطبایی‌نژاد» در جبهه

او با قرآن مانوس بود و علاقه فراوانی به مطالعه کتاب‌های اعتقادی، بویژه نهج البلاغه داشت و در گفتار و کردارش، از احادیث و آیات، بسیار بهره می‌برد. التزام عملی و تقید او به احکام اسلام باعث شده بود که کلامش بر دل‌ها بنشیند و در نصایح خود ارزش‌های متعالی اسلام را گوشزد کند. او با حساس تعهد و مسئولیتی که داشت در جهت خالص کردن نیت‌ها برای خدا و تبعیت از حضرت امام (ره) و ولایت فقیه و دوری از مظاهر فریبنده دنیوی برادران پاسدار را سفارش می‌کرد.

دائماً به نیرو‌ها تاکید و توصیه داشت که آموزش نظامی را خوب بیاموزیند، زیرا که جنگ ما با دشمنان اسلام هر روز پیچیده‌تر می‌شود؛ بنابراین تقویت بنیه دفاعی کشور اسلامی برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب، را عاملی مهم می‌دانست. او کلامی شیرین داشت. دیده یا شنیده نشد که کسی را برنجاند و بیازارد. هرگز دیده نشد که غیبت کند، یا دروغ گوید و یا حرف لغوی بزند.

شهید طباطبایی نژاد عشق و علاقه عجیبی به حضرت امام (ره) داشت و برای روحانیت احترام ویژه‌ای قایل بود. با وجود این که مقداری از دروس طلبگی را خوانده بود، به خاطر نیاز سپاه به نیرو‌های متعهد و مخلص، ناچار موفق به ادامه تحصیل علوم حوزوی نشد، لذا وصیت اکید نمود که پسر بزرگش، آرزوی او را جامه عمل پوشانده و به لباس مقدس روحانیت درآید.
هشدار دلسوزانه شهید «طباطبایی‌نژاد» به ملت ایران/ دل‌گرمی رزمندگان غرب کشور به حضور شهید «طباطبایی‌نژاد» در جبههاو در طول مسئولیت‌هایش همواره بر حفظ بیت‌المال که از حاصل تلاش این ملت محروم و ایثارگر فراهم می‌شد، تاکید داشت و در هر فرصتی همکاران را به پرهیز از تجملات و تشریفات توصیه می‌کرد و به مسئولین نیز وصیت داشت که عهدنامه مالک اشتر را دقیقاً مورد مطالعه قرار داده و به کار بندند.

در ادامه این گزارش جهت آشنایی بیشتر با این سردار بزرگ، به بازخوانی سخنان سردار مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) درباره این شهید عزیز می‌پردازیم.

سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) درباره سردار شهید سید باقر طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: «انقلاب اسلامی انقلاب ارزش هاست. شهید طباطبایی‌نژاد که بنده افتخار همرزمی با ایشان را داشتم از کسانی بود که بر عهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بود، ایستاد و به شرف شهادت نائل شد.

ما در قرارگاه نجف خدمت شهید طباطبایی‌نژاد بودیم و وی جانشین قرارگاه بود. آن موقع عراق دفاع متحرک را آغاز کرده بود. منطقه تحت پوشش قرارگاه نیز وسیع بود و به شدت در این منطقه درگیر بودیم اما حضور این عزیز یک استوانه محکم در قرارگاه نجف بود.

هشدار دلسوزانه شهید «طباطبایی‌نژاد» به ملت ایران/ دل‌گرمی رزمندگان غرب کشور به حضور شهید «طباطبایی‌نژاد» در جبهه

او از بیت شهدا و روحانیون بود و از جوانی در فعالیت‌های مبارزاتی ضد رژیم پهلوی حضور داشت. پس از آن نیز در مقابله با ضدانقلاب بسیار نقش داشت. در غرب نیز با روحیه‌ای که شباهت زیادی به شهید بروجردی داشت، هرگاه کاری به او واگذار می‌شد بدون، اما و اگر اقدام می‌کرد. او تیپ حمزه سیدالشهدا (ع) را به وجود آورد و نسبت به بسیج مردمی اقدام کرد.

شهید طباطبایی‌نژاد از انسان‌هایی بود که بر عهد و پیمانی که با خدا بسته بود، استوار ماند، او با اخلاق عالی و نفس مطمئنه اگر در مجموعه برایش موردی پیش می‌آمد که علاقه‌مند نبود، ولی دستور فرماندهی بود با طیب خاطر و رضایت می‌پذیرفت و عمل می‌کرد.

در شرایط سختی که در عملیات کربلای ۱، فتح مهران و... به وجود آمد، کسی که بسیار کارساز و اطمینانی برای ما در صحنه‌های نبرد بود، همین سردار پرافتخار بود؛ لذا شاهد پیروزی‌های بزرگ در صحنه‌های دفاع مقدس بودیم.

شهید طباطبایی نژاد انسان وارسته‌ای بود که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر برای شهیدی بزرگداشتی برگزار می‌کنیم باید به ارزش‌های والایی که شهید جانش را در آن راه فدا کرده است، توجه کنیم. باید در مجلس این شهید عهد و پیمان ببندیم که راه صدیق شهید را ادامه بدهیم و منتظر واقعی باشیم.

هشدار دلسوزانه شهید «طباطبایی‌نژاد» به ملت ایران/ دل‌گرمی رزمندگان غرب کشور به حضور شهید «طباطبایی‌نژاد» در جبهه

شهدایی که امروز در خون خویش می‌غلتند، همچون شهیدان شاطری، اسکندری و الله دادی ادامه دهنده این راه هستند و ما نیز این راه را باید ادامه بدهیم.»

به گزارش دفاع‌پرس در بخشی از وصیت نامه شهید «سید باقر طباطبایی‌نژاد» آمده است:

«لحظه‌ای غفلت نکنید که دشمنان اسلام در کمین‌اند. به تبعیت از فرمان امام در صحنه بوده و همیشه تابع و مطیع فرمان ولایت فقیه باشید تا از لغزش‌ها و ضربات و لطمات مصون بمانید.

وای بر ما اگر این نعمت الهی (جمهوری اسلامی) را شکرگزار نبوده و لیاقت استقرار حکومت جهانی اسلام را نیابیم. شما در برابر خون پرجوش و خروش شهیدان مدیون و مسئولید. وای بر ما! چگونه می‌خواهیم فردای قیامت در جلوی رسول خدا (ص) حاضر شویم.

بکوشید قلم و قدم و تلاش و کلام و همه اعمالمان در جهت رضای خدا و استحکام جمهوری اسلامی و پیشرفت انقلاب باشد.»

هشدار دلسوزانه شهید «طباطبایی‌نژاد» به ملت ایران/ دل‌گرمی رزمندگان غرب کشور به حضور شهید «طباطبایی‌نژاد» در جبهه

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار