منافقین چگونه در «مرصاد» شکست خوردند؟+ موشن‌گرافی

پس از پیش‌روی کامل منافقین در خاک ایران، درحالی که آن‌ها از برد پشتیبانی عراقی‌ها خارج شده بودند، توسط نیروهای مسلح ایران محاصره شده و به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۴۰۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 26July 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: قبول قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی ایران، موجب شد تا صدام با این گمان که ایران از روی ضعف این قطعنامه را پذیرفته است؛ مجدداً اشتباه هشت سال قبل خود را تکرار کرده و به‌صورت گسترده، از سمت جنوب کشور، به خاک کشورمان حمله کند؛ بنابراین تمرکز رزمندگان اسلام به جبهه‌های جنوب کشور معطوف شد.

در همین‌حال، نیرو‌های «سازمان مجاهدین خلق» (منافقین) که در پادگان اشرف مستقر بوده و با حمایت مالی و تسلیحاتی صدام، به خیال خود «ارتش آزاد‌یبخش ملی» را تشکیل داده بودند، طی عملیاتی با عنوان «فروغ جاویدان» از مرز‌های غربی کشور وارد خاک ایران شدند، به این خیال خام که ۴۸ ساعته به تهران می‌رسند. آن‌ها تا منطقه «چهارزبر» واقع در ۳۰ کیلومتری کرمانشاه پیش رفتند؛ اما غافل از این‌که رزمندگان اسلام از شب گذشته با احداث خاکریز در این تنگه، اولین خط دفاعی را علیه منافقین تشکیل داده‌اند.

پس از پیش‌روی کامل منافقین در خاک ایران، درحالی که آن‌ها از برد پشتیبانی بعثی‌ها خارج شده بودند؛ ابتدا چتربازان پشت سر آن‌ها هلی‌برن شده و سپس هواپیما‌های نیروی هوایی، به بمباران ادوات منافقین پرداختند و در ادامه بالگرد‌های هوانیروز، ارتش پوشالی آزادیبخش را زمین‌گیر کرده و در انتها نیز نیرو‌های زمینی ارتش و سپاه با یورش به منافقین، باقی‌مانده آن‌ها را به هلاکت رساندند. پس از آن بود که این عملیات «مرصاد» به معنای «کمین» نام گرفت و بدین‌ترتیب جنگ تحمیلی، هنمان‌گونه که از کرمانشاه آغاز شده بود، در کرمانشاه نیز پایان یافت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار