عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«مقاومت و کار جهادی» مولفه‌های برتری‌ساز در جنگ اقتصادی با غرب/ تعامل با بیگانگان راه‌حل نیست

حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: دشمنان همواره به دنبال منافع خود هستند؛ لذا راه‌حل نجات کشور و حل و فصل مسائل اقتصادی ملت در گرو تعامل و ارتباط با بیگانگان نیست.
کد خبر: ۴۰۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 27July 2020

مقاومت و کار جهادی عوامل برتری‌ساز در جنگ اقتصادی با غربحسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص راهکارهای خلاصی از آثار مخرب ناشی از تحریم‌های آمریکا و نجات اقتصاد کشور، تلاش همه‌جانبه مسوولان در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را کارساز دانست و اظهار داشت: در حقیقت ما مسوولان باید بپذیریم که مرتفع شدن مشکلات جاری کشور غیرممکن نیست؛ لذا با نگاه به دوران هشت سال جنگ تحمیلی متوجه می‌شویم که مقاومت مردم در کنار حرکت جهادی مسوولان در عقب راندن دشمن بعثی توانست ما را در دوران دفاع مقدس به پیروزی برساند؛ لذا امروز هم مقاومت مردم و کار جهادی مسوولان از مولفه‌های مهمی است که می‌تواند در جنگ اقتصادی غربی‌ها، ما را به پیروزی و سرافرازی برساند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه اعمال تحریم‌های دولتمردان غربی علیه ملت و کشورمان نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران مسیر صحیحی را طی کرده است، گفت:‌ یکی از مهم‌ترین اهدافی که دولتمردان آمریکایی به واسطه اعمال تحریم و فشارهای اقتصادی بر ملت ما دنبال می‌کنند، وادار کردن مسوولان برای مذاکره با آن‌هاست؛ چراکه می‌خواهند از قِبَل مذاکرات با جمهوری اسلامی امتیازات گسترده‌ای بگیرند، بی‌آنکه امتیازی واگذار کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، آمریکا و متحدانش را بزرگترین دشمنان جمهوری اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، مذاکره و سازش رمز موفقیت و پیروزی ایران اسلامی نبود، گفت: مقاومت تنها راه پیروزی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است؛ در حقیقت مذاکره و تعامل با غربی‌ها نمی‌تواند ما را به پیروزی و سربلندی برساند؛ کما اینکه دشمنان از بدو ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی مواضع ضد‌ایرانی خود را آشکار و اثبات کرده‌اند.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه غربی‌ها خیرخواه ملت و کشورمان نیستند، افزود: دشمنان همواره به دنبال منافع خود هستند؛ لذا راه‌حل نجات کشور و حل و فصل مسائل اقتصادی ملت در گرو تعامل و ارتباط با بیگانگان نیست.

این مقام مسوول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تلاش مسوولان و مردم برای تحقق شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید» گفت: اگر مسوولان نسبت به ظرفیت و توانایی‌های داخلی کشورمان توجه بیشتری داشته باشند و به جای اینکه نگاهشان برای بهبود امور ملت و کشور به خارج از مرزها و تعامل با بیگانگان باشد، معطوف به داشته‌های داخلی و به خصوص نسل جوان متخصص شود، مطمئنا اقتصاد کشورمان به واسطه تحقق شعار سال جاری شکوفا خواهد شد.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال جاری نفش مهم و تاثیرگذاری در کم‌اثر کردن آثار ناشی از اعمال تحریم‌های دشمنان دارد؛ به همین جهت ضرورت دارد و انتظار می‌رود تمام مسوولان در قوای سه‌گانه برای حل و فصل مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم وابستگی به بیگانگان و توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی تنها راه حل کاهش مشکلات جاری کشور است، افزود: اکنون که دولتمردان آمریکایی و متحدانشان در جهت اعمال فشار در زمینه اقتصادی بر ملت ما شبانه‌روز در حال فعالیت هستند، می‌طلبد که مسوولان نیز با هوشمندی هرچه تمام در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دشمنان به ملت و کشور خدمت کنند.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه برای ایجاد جهش در تولید باید موانع تحقق شعار سال جاری را بشناسیم و در جهت رفع آنها تلاش کنیم، تصریح کرد: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه تولید مهم‌ترین عاملان جهش تولید تولید تلقی می‌شوند و در شرایط فعلی نیازمند تامین تسهیلات برای بهبود فعالیت خود هستند؛ لذا می‌طلبد دولت بانکها را موظف به ارائه تسهیلات قابل قبولی به تولیدکنندگان در جهت رونق در چرخه اقتصادی کند. در صورت ایرادات در حوزه قانونی، مجلس نیز در جهت اصلاح یا وضع قوانین مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار