حیدر العبادی:

سفر الکاظمی به ایران فرصتی برای تحقق منافع مشترک تهران-بغداد ایجاد کرد

نخست وزیر اسبق عراق سفر اخیر مصطفی الکاظمی به ایران را فرصت خوبی برای توسعه روابط با ایران در راستای منافع مشترک دو کشور و ایجاد صلح و امنیت در منطقه توصیف کرد.
کد خبر: ۴۰۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ - 26July 2020

سفر الکاظمی به ایران فرصتی برای تحقق منافع مشترک تهران-بغداد ایجاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس ائتلاف «النصر» عراق سفر نخست وزیر کشورش به ایران را فرصتی برای تحقق منافع مشترک از طریق ایجاد صلح و امنیت و دوری از کشمکش‌ها توصیف کرد.

حیدر العبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: عراق باید در روابط بین الملل توازن ایجاد کرده و از کشمکش‌ها دوری گزیند، زیرا تنش به نفع عراق و همچنین منطقه نیست.

وی افزود: «سفر مصطفی الکاظمی به ایران و همچنین تصمیم او برای سفر به دیگر کشورهای همسایه یا منطقه فرصتی برای نشان دادن استقلال عراق و تحقق منافع عراق و همچنین منافع مشترک از طریق صلح و امنیت و دوری از مناقشات است».

نخست وزیر اسبق عراق گفت که در شرایطی که ایران تحت تحریم‌های بین المللی قرار دارد عراق فرصت خوبی برای توسعه روابط با ایران دارد، روابطی که مبتنی بر منافع مشترک و در ضمن احترام به حاکمیت باشد.

العبادی گفت: «سفر الکاظمی به ایران مکمل سفرهایی بود که نخست وزیران قبلی به ایران انجام دادند و هدف از آن تمرکز بر منافع عالی عراق و استفاده از عمق تمدن و تاریخ عراق برای تقویت روابط خارجه آن است».

تهران در هفته گذشته میزبان مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق بود. او که قرار بود ابتدا به ریاض و بعد به تهران سفر کند به خاطر وخامت حال پادشاه سعودی سفر به ریاض را به تعویق انداخت. البته سخنگوی وزارت خارجه عراق روز دوشنبه اعلام کرد که سفر نخست‌وزیر این کشور به ایران در موعد مقرر صورت خواهد گرفت و به تاخیر نمی‌افتد. الکاظمی روز سه‌شنبه در رأس هیأتی به تهران آمد. وی در مدت حضورش در تهران به حضور مقام معظم رهبری رسید و با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار کرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در دیدار با نخست‌وزیر عراق تشریک مساعی کشورهای منطقه برای خروج هر چه سریع‌تر آمریکای شرور را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تقویت صلح و ثبات در منطقه برشمرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها