دست نوشته روزانه روحانی شهید «صادق گنجی»؛

بهترین لحظات حیات یک انسان دور اندیشی است

روحانی شهید حجت الاسلام «صادق گنجی» اهل شهرستان دشتستان استان بوشهر بود که در سال ۱۳۶۹در سمت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان مشغول به فعالیت بود که توسط شاخه نظامی سپاه صحابه ترور شد.
کد خبر: ۴۰۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵ - 25March 2021

شاید از بهترین لحظات حیات و زندگی یک انسان روشن فکر و دور اندیش باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، روحانی شهید حجت الاسلام «صادق گنجی» اهل شهرستان دشتستان استان بوشهر است که در سال ۱۳۶۹در سمت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان مشغول به فعالیت بود که توسط شاخه نظامی سپاه صحابه ترور شد.

در ادامه دست نوشته های روزانه این شهید را می خوانیم:

انتظار آن هم در فراق یار گمشده ای که می بایست در کوران عشق و امید به دیدارش شتافت روح را صیقل می بخشید و روان را، هرگز باور نمی کردم در بستر زمان با درک دقیق فراز و نشیب های فکری خودم باز روزگاری عزم را جزم کرده و رخت هجرت را بی تابانه بربندم.

به امید دستیابی به گمشده ای که فی الواقع یک سال با من وداع تلخی را تازیانه زده بود؛ اما زهی سعادت که مشیت ایزد منان دگر بار معبر آزمایش جدیدی را بر من نقاشی ساخت تا در این میان بر خود یقین یابم که در مبارزه با وساوس شیطانی خاص دنیا تا چه میزان به تهذیب نفس پرداخته ام یا که موفق بوده ام؟!

نوشتن خاطرات هر روز به من فرصت می دهد تا بتوانم با فراغ بال بیشتری در قبال حوادث روزمره و مسایل مهم موضع گیری نمایم و بعدا با رجوع به این نوشته ها بیش از پیش بفهمم که تا چه میزان در برداشت های متنوع بالاخص موضع گیری های اجتماعی صحیح اندیشیده ام.

باری، امروز هم توفیق شد که قبل از اذان صبح بیدار شوم و راهی مسجدگردم، حضور در بین رزمندگان با توجه به روحیه ی بالایی که اعظم این سپاه الهی دارا می باشند، شاید از بهترین لحظات حیات و زندگی یک انسان روشن فکر و دور اندیش باشد.

وقتی که صف های به هم پیوسته نماز جماعت با توجه به آرایش لباس این عزیزان به خود جلوه ای عاشقانه می گیرد اوقاتی است که فرار از آن تنها شامل حال کسانی می شود که عشق را در وجود خویش کشته اند و زیبایی ها را بد برداشت کرده اند.

 مسلما هیج عقل سلیمی نمی تواند منکر عطای شرح صدری بشود که انسان در این گونه مجامع کسب می نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها