شهردار شیراز:

برگزاری یادواره‌های شهدا موجب ارتقای فرهنگ شهری می‌شود

شهردار شیراز گفت: اگر بخواهیم فرهنگ شهر را ارتقا دهیم باید به یادواره‌های شهدا و این نوع برنامه‌ها بیشتر توجه کنیم.
کد خبر: ۴۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸ - 10February 2015

برگزاری یادواره‌های شهدا موجب ارتقای فرهنگ شهری می‌شود

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، "علیرضا پاک فطرت" در نشست خبری یادواره شهدای سادات اظهار داشت: در دنیا جنگی انجام میشود که شاید زمان آن تنها یک ماه باشد و تعداد شهدای آنها خیلی محدود باشد اما سالها برای شناختن و معرفی کشتهشدگان و شهدای آن جنگ وقت صرف کرده و آنها را به نسلهای بعد معرفی میکنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تا جایی که میتوانیم برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم، افزود: جنگ تحمیلی به ایران اسلامی هشت سال طول کشید و بهترین افراد جامعه ما به صورت داوطلب به این جنگ رفتند.

شهردار شیراز تصریح کرد: تفاوت شهدای هشت سال دفاع مقدس با کشتهشدگان در دیگر جنگها دنیا در این است که شهدای ما داوطلبانه و آگاهانه به جنگ رفتند و با این که میدانستند جنگ برای آنها سود مادی و مالی ندارد اما به فرمان رهبر خود در جنگ و در دفاع از کیان اسلامی خود شرکت کردند.

پاک فطرت ادامه داد: باید از شهدای استان درس ایثار و ازخودگذشتگی بیاموزیم. برگزاری یادواره شهدا بهترین فرصت در راستای درس گرفتن از شهیدان و الگو قرار دادن ایشان در زندگی است.

وی بیان کرد: شهرداری شیراز در برنامههای مربوط به شهدا خوب وارد شده و با کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس هماهنگی و همکاری خوبی داشته و برای برگزاری یادواره شهدای سادات نیز اعلام آمادگی و همکاری کرده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه نصب تمثال شهدا در سطح شهر رتبه نخست در بین کلانشهرهای کشور را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: این اقدام نیز باید توسعه یابد و یاد و خاطره دوستان، اقوام و هم محلهایهایی که شهید شدند با دیدن تمثال مبارک شهدا در ذهن مردم در زمان تردد در سطح شهر زنده میشود و به یاد مرام و اخلاق شهدا میافتند که این در اخلاق مردم تأثیر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار