«ناگفته‌های جنگ ۳۳روزه» رونمایی شد؛

جنگ ۳۳ روزه فتح‌الفتوح بود/ کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳روزه» روایتی مستند است

آئین معرفی و رونمایی از کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳روزه» در مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ - 27July 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آئین معرفی و رونمایی از کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳روزه»، همزمان با چهاردهمین سالروز جنگ ۳۳ روزه‌، صبح امروز (دوشنبه، ۶ مرداد) در مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم استاد غالب ابوزینب، عضو دفتر سیاسی حزب‌الله لبنان و سید صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در ایران از طریق ارتباط تصویری سخنرانی کردند و محمدمهدی اسماعیلی معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و صفاءالدین تبرائیان مترجم کتاب از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

جنگ ۳۳ روزه فتح‌الفتوح بود/ کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳روزه» روایتی مستند است

اسماعیلی: جنگ ۳۳ روزه از جنس جنگ بدر بود

در ابتدای مراسم «مهدی اسماعیلی» معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سخنانی با بیان اینکه مسئله مقاومت و اتفاقاتی که در دو دهه اخیر و از سال ۲۰۰۰ به بعد با خروج خفت‌بار رژیم صهیونیست از لبنان، و حماسه بزرگ جوانان لبنانی در جنگ ۳۳ روزه رخ داد، برگ جدیدی را باز کرده است، اظهار داشت: جریان مقاومت لبنان به یک جریان قوی و تاثیرگذار در همه اتفاقا منطقه تبدیل شده است.

وی با تاکید براینکه جایی که امروز جریان مقاومت ایستاده، چند دهه قبل رویای بیش نبود، عنوان کرد: هیچ کس فکر نمی‌کرد جریانی انقلابی بتواند با تلاش جهادی رژیم صهیونیستی و آمریکا را چنین به انزوا بکشاند. رژیمی که در جنگ سال ۱۹۶۷ طی شش روز جولان و بیروت را اشغال کرد اما امروز در تل آویو و در شهرهای اصلی خودش، امنیت ندارد.

معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: جریان مقاومت که با الهام از امام خمینی (ره) آغاز و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرده، امروز با افتخار در راس نقش آفرینان منطقه قرار گرفته است. جنگ ۳۳ روزه یک جنگ فوق العاده و نصرت الهی و چیزی از جنس جنگ بدر بود. امروز با گذشته سال‌ها از آن ایام شاید اتفاقاتی که حین، قبل و بعد از جنگ رخ داده به دلایل مختلف، کمتر روایت شده است.

جنگ ۳۳ روزه فتح‌الفتوح بود/ کتاب «ناگفته‌های جنگ ۳۳روزه» روایتی مستند است

اسماعیلی ادامه داد: ما در مرکز اسناد سعی داشتیم در حوزه سیاست خارجی تمرکز را بر مقاومت داشته باشیم تا بتوانیم ادبیات این حوزه را به فارسی زبان‌ها منتقل کنیم لذا امسال اولین کار در سال جدید رونمایی شد و دو کار دیگر نیز به‌زودی منتشر خواهد شد. همچنین چند کار دیگر در دستور کار ترجمه قرار دارد..

وی به همراهی دو رهبر جریان انقلابی و سیاسی در لبنان اشاره کرد و گفت: این کتاب برای اولین بار برای فارسی زبان‌ها ترجمه شده است و این همراهی که جریان امل و حزب‌الله در همکاری‌های مشترک داشته باشند تلاش شده در این کتاب نشان داده شود. امیدواریم این تلاش آغازی برای ورود سایر مراکز تحقیقاتی به این عرصه باشد.

ابوزینب: انهدام تجهیزات ارتش اسرائیل معادلات را برهم زد

در ادامه «استاد غالب ابوزینب» عضو دفتر سیاسی حزب‌الله لبنان در ارتباط تصویری طی سخنانی گفت: مقابله با رژیم صهیونسیتی معادلات منطقه را به هم ریخته است و مرحله‌ای جدید از معادلات را رقم زده است.

وی با تاکید براینکه جنگ ۳۳ روزه ارمغان‌های خوبی برای ایران و حزب‌الله داشته است، گفت: لازم بود به توطئه‌های اسرائیل پاسخ داده شود و معادلات را به نفع خودمان تبدیل کنیم. جنگ ۳۳ روزه با توکل بر خدا و تمام قدرت در راستای خنثی‌سازی توطئه دشمن و برای آزادسازی فلسطین انجام شد. انتشار پیام‌های امیدبخش سید حسن نصرالله و رهبر معظم انقلاب امید را به ما بخشیدند که منجر به پیروزی شد.

عضو دفتر سیاسی حزب‌الله لبنان به کمک‌ها و امدادهای الهی برای انهدام تانک و هواپیماهای اسرائیلی اشاره کرد و افزود: انهدام تجهیزات ارتش اسرائیل معادلات را برهم زد و وارد استراتژی جدیدی شدیم و دشمن متوجه قدرت مقاومت شد. جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی پیروزی حزب‌الله بود که تمام آن را مدیون مردم و رهبری ایران می‌دانیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار