خاطره روحانی رزمنده، حاج «لطف‌الله زارع‌زاده نجفی» از حضور در عملیات مرصاد

در سالروز عملیات «مرصاد» تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به خاطره روحانی رزمنده، حاج «لطف‌الله زارع‌زاده نجفی» که در این حماسه غرورآفرین حضور داشت.
کد خبر: ۴۰۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ - 27July 2020

خاطره روحانی رزمنده، حاج «لطف‌الله زارع‌زاده نجفی» از عملیات مرصادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، در سالروز حماسه غرورآفرین عملیات «مرصاد» تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به خاطره روحانی رزمنده حاج «لطف‌الله زارع‌زاده نجفی» که در ادامه خاطره این رزمنده دفاع‌مقدس را می‌خوانید:

خاطره حاج «لطف‌الله زارع‌زاده نجفی» از عملیات غرورآفرین «مرصاد»:

خردادماه سال 1367 اوضاع جبهه‌ها به دلیل استفاده دشمن از بمب و گلوله‌های شیمیایی پیچیده شده بود. آیت‌الله خامنه‌ای که آن ایام ریاست جمهوری را عهده‌دار بودند در نماز جمعه تهران به این مضمون فرمودند من عازم جبهه‌ها هستم و از روحانیون و علما میخواهم که در جبهه‌های حق حضور یابند. تجمعی در بیت امام جمعه وقت تبریز مرحوم آیت‌الله «ملکوتی» برگزار شد و تعداد کثیری از طالب و روحانیت به همراه امام جمعه عازم جبهه‌های جنوب شدیم.

در حسینیه‌ای در اهواز که با سوله ساخته شده بود مستقر شده بودیم. من برای اقامه نماز جماعت ظهر به یکی از یگان‌ها رفتم، پس از نماز در خبر ساعت 14 اعلام شد که قطعنامه 598 توسط جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد. من به همراه حجت‌الاسلام «احمدیان» پدر شهید «محمد احمدیان» به پادگان شهید «باکری» دزفول حرکت کردیم.

خبر حمله منافقین مزدور همه را ناراحت کرده بود. ما از جاده فرعی به سمت کرمانشاه حرکت کردیم و در سه راهی اسلام آباد - کرمانشاه آثار جنایات منافقین قابل مشاهده بود. مردم ولایتمدار، مزدوران را نابود کرده بودند و جنازه هایشان به همراه تجهیزات پیشرفته‌شان در کنار جاده مشاهده می‌شد.

ما در کرمانشاه مستقر شدیم، امام جمعه فقید کرمانشاه درخواست کرد تعدادی از منافقین را که به دست رزمندگان اسیر شده بودند بیاورند. دقایقی بعد جوانی را آوردند که ادعا داشت سرباز بودم که فریب منافقین را خوردم و پس از فرار به آنان ملحق گشته و الان پشیمانم.

فرد دیگری را آوردند که گفت اهل سراب در آذربایجان‌شرقی هستم. مرحوم آیت الله «ملکوتی» از اقوام و شناسنامه‌اش در سراب سؤال کرد و بعد گفت دایی این فرد و بیشتر اقوامش از نیروهای غلام یحیی هستند و همه از حزب توده می‌باشند. همه حاضرین از اطلاعات آیت الله ملکوتی تعجب کردند. پس ازآن فردی را آوردند که بلیط هواپیما و 300 دلار در دستش بود و گفت من اهل شمال ایرانم و مدتی است در دانمارک پزشک هستم، ما را از دانمارک فراخوانده‌اند و سازمان منافقین بلیط هوایی خودم و همسرم از تهران به دانمارک را هم به دستم داده‌اند که پس از فتح تهران به دانمارک پرواز کنیم.

عملیات مرصاد، یکی از عملیات مهم رزمندگان اسلام بود که مقابل مزدورانی که امید فتح ایران در یک هفته را داشتند به لطف خدا ایستادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار