کارشناس غرب آسیا:

ابعاد درگیری در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی نامشخص است

رویوران با اشاره به روایت‌های گوناگون و مختلف درباره حوادث روز دوشنبه در مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان گفت: با سکوت رسانه‌ای ابعاد عملیات صورت گرفته عملاً نامشخص است.
کد خبر: ۴۰۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ - 28July 2020

ابعاد درگیری در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی نامشخص استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،‌ رویوران کارشناس غرب آسیا با بیان اینکه تنها منبع رسانه ای از درگیری ها در مرزهای لبنان، رژیم صهیونیستی بوده است، اظهار داشت: تا به اکنون حزب‌الله با سکوت رسانه‌ای، مدیریت رسانه‌ای کرده است. رژیم صهیونیستی مدعی است گروه‌هایی وارد شعبا در سرزمین‌های اشغالی شده‌ اند و این رژیم با آتش گشودن به این گروه‌ها، آن‌ها را وادار به بازگشت کرده ‌اند.

وی درباره اتفاقات رخ داده در این درگیری‌ها افزود: روایت است یک خودروی رژیم صهیونیستی منفجر شده اما پس از ساعاتی این موضوع تکذیب شده است. آن‌ها همچنین اعلام کردند تعدادی از نیروهای حزب‌الله را شهید کرده ‌اند اما بعد دوباره اعلام کردند هیچ‌ کس کشته نشده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به روایت‌های گوناگون و مختلف درباره حوادث روز دوشنبه در مرزهای سرزمین‌های اشغالی با لبنان بیان کرد: اینکه ابعاد عملیات صورت گرفته چقدر بوده با سکوت رسانه‌ای، عملاً نامشخص است. کابینه دولت نتانیاهو در این زمینه تشکیل جلسه داد و از همه نظامیان خواست در این خصوص سکوت کنند زیرا در روزهای آینده با شرایط سخت تری رو به رو خواهیم بود. این مواضع، عملاً شرایط را مبهم تر از گذشته کرده است.

وی افزود: رسانه‌های لبنانی اعلام کردند هیچ فردی از نیروهای حزب الله در این عملیات شهید نشده است و این بخشی از روایت اسرائیل را تکذیب کرد و اسرائیل نیز ناچار شد این اعلامیه را تائید کند.

رویوران با اشاره به اینکه سیدحسن نصرالله اعلام کرده بودند هر نیرویی از حزب الله در سوریه شهید شود، حزب الله پاسخ خواهد داد، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با بمباران فرودگاه های اطراف دمشق باعث شهادت یک نیروی حزب الله شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: حزب الله موفق شده است معادله بازدارندگی را به خوبی اجرا کند و رژیم صهیونیستی به محض اینکه متوجه شد در این درگیری ها یک نیروی حزب الله به شهادت رسیده است از طریق سازمان ملل اظهار پشیمانی کرده است و از حضور نیروهای حزب الله در این منطقه اعلام بی اطلاعی کرده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار