لبنان: «خط آبی» در مزارع شبعای اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسیم

هماهنگ کننده دولت لبنان با نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) اعلام کرد که این کشور خطوط تعیین‌شده توسط سازمان ملل متحد به عنوان مرز لبنان و فلسطین اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد و خواستار تغییر این عبارت است.
کد خبر: ۶۰۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 08August 2023

لبنان: «خط آبی» در مزارع شبعای اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ژنرال «منیر شحاده» هماهنگ‌کننده دولت لبنان با نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد، امروز (سه‌شنبه)، حین بازدید از خطوط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی تاکید کرد این کشور مرز‌های موسوم به «خط آبی» در «مزارع شبعا» اشغالی (جنوب) را به رسمیت نمی‌شناسد.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به خط آبی را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط به صورت دقیق با مرز‌های رسمی همخوانی ندارد و نیرو‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند. نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل موسوم به «یونیفل» نیز در امتداد این خطر مستقر هستند.

ژنرال شحاده در این باره گفت: «هدف از این بازدید آگاه کردن سفرا و جامعه بین‌الملل از ۱۳ منطقه مرزی با فلسطین اشغالی است که با اسرائیل بر سر آن اختلاف وجود دارد».

وی در ادامه اضافه کرد: «خط آبی، خط عقب‌نشینی است و به معنای ترسیم و تثبیت مرز‌ها نیست. لبنان خواستار مشخص شدن مرز‌های جنوبی خود با فلسطین اشغالی است و خط آبی در مزارع شبعا را که تحت اشغال اسرائیل است و توسط سازمان ملل متحد تعیین‌شده، به رسمیت نمی‌شناسد».

این ژنرال لبنانی همچنین اشاره کرد: «مرز‌های جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی از [منطقه]الناقوره در جنوب آغاز می‌شود و در [رود]الوزانی در جنوب شرق به پایان می‌رسد. ما درخواستی برای سازمان ملل متحد ارسال کردیم که عبارت ترسیم یا تثبیت مرز‌ها را حذف کند یا آن را با عبارت: لبنان خواهان مشخص‌شدن مرزهایش با فلسطین اشغالی و دشمن اسرائیل است. جایگزین نماید».

منیر شحاده در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه «آناتولی» درباره همکاری نیرو‌های ارتش لبنان و یونیفل گفت: «ارتش لبنان اکثر کشتی‌های یونیفل را به علت وضعیت اقتصادی‌اش همراهی نمی‌کند، اما با این حال، پیش از آغاز گشت‌زنی یونیفل از آن مطلع می‌شود».

شحاده در پایان خبر داد: «به‌رغم آنکه آن‌ها (صهیونیست‌ها) می‌دانند ما به همراه هیأت‌های دیپلماتیک در حال بازدید هستیم، اما قایق‌های نظامی آن‌ها امروز آب‌های سرزمینی لبنان را نقض کردند».

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها