رحیم‌پور ازغدی در همایش میهمانان خارجی دهه فجر:

نامه رهبری به جوانان غربی جنبه علمی و معرفتی دارد/ قرآن 7 قرن در اروپا اجازه ترجمه نداشت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حقیقت قرآن و اسلام حقیقی تمدن‌ساز در رسانه‌های غربی سانسور شده و به جای آن صحنه‌های آدم‌سوزی و سر بریدن به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ - 10February 2015

نامه رهبری به جوانان غربی جنبه علمی و معرفتی دارد/ قرآن 7 قرن در اروپا اجازه ترجمه نداشت

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، حسن رحیمپور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز سهشنبه در همایش میهمانان خارجی شرکتکننده در جشنهای سی و ششمین سالروز انقلاب اسلامی  با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی و امریکای شمالی گفت: این نامه دارای چند بند است و دارای دو درخواست مهم از افکار عمومی غرب و به ویژه جوانان اروپا و امریکای شمالی.

وی ادامه داد: به علت اینکه این نامه خطاب به جوانان غربی ارسال شده و نه به دولتمردان غربی به دلیل فضای بسته ناجوانمردانه رسانه ای علیه رسول الله و خداوند است.

وی در این باره تصریح کرد: پرسش مهمی که در این نامه مطرح است این است که چرا رسانه های غربی دو مساله را سانسورمی کنند و یک پدیده مصنوعی در سطح جهان را منتشر می کنند.

وی در این باره تصریح کرد: سانسور معرفی اسلام حقیقی و پیامبر اسلام در دستور کار رسانه های غربی قرار دارد و از سوی دیگر پدیده تروریست سربریدن ها شکنجه ها و سوزاندن ها به عنوان جهاد اسلامی در رسانه های غربی معرفی می شود.

وی ادامه داد: در جریان جنگ های نژاد پرستانه در قرون وسطی بسیاری از مردم به خاک و خون کشیده شدند حتی در جنایات استفاده از سلاح های ممنوعه که توسط کشورهای غربی انجام می شد هیچ کدام در رسانه های غربی مطرح نمی شود.

وی با اشاره به سوال های نامه خطاب به جوانان اروپایی و امریکایی گفت: در این نامه سوال شده است که چرا مفاهیم سنت رسول الله در هیچ رسانه اروپایی منعکس نمی شود و حقیقت قران سانسور می شود اما چیزی که مدام جلوی دوربین می رود سوزاندن اشخاص سربریدین به کنیزی بردن زنان است. چرا آنها نمی خواهند اسلامی حقیقی را که استعمار را در هم کوبید معرفی کنند و چرا قران به طور جامع خوانده نمی شود.

وی با بیان اینکه ترجمه قران کریم قرن ها در اروپا ممنوع بود گفت: قران به مدت 7 قرن در اروپا اجازه ترجمه نداشت و از قرن 18 تاکنون مسلمانان تحت فشار شکنجه و توهین های غربی هستند و نیز تحریف اسلام سیاسی در دستورکار آنها قرار گرفته است.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: سیاست اسلامی مبتنی بر معارف و توحید است که ریشه در قران کریم دارد اتفاقات عراق و سوریه در اروپا به اسم جهاد اسلامی معرفی می شود.

وی با اشاره به بندهای دیگری از نامه رهبری به جوانان اروپا و امریکا گفت: مقام معظم رهبری به این دلیل جوانان را مستقیما خطاب قرار داده که رهبران غرب در اعمال و رفتار خود صادق نیستند و نسل گذشته مغرب زمین نیز نسلی است که تحت شستشوی فکری دولتمردان غربی قرار گرفته از این رو نسل جدید اروپا و امریکا حقیقت جوتر است و بخشی از وجدان های بیدار در غرب محسوب می شود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی نهضت بیداری اسلامی را که جنگ اسلام و استکبار بود تبدیل به جنگ میان مسلمان کرد و با تکنیک های زننده و اعمال خشونت آمیز سعی در معرفی اسلام مورد نظر خود کردند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این نامه یادآوری کردند که چرا وجدان عمومی روشنفکران غرب به سمت حقیقت خواهی نمی رود و چرا از خود نمی پرسند پیامبر(ص) کیست و قران کریم چه کتابی است.

وی ادامه داد: این نامه جنبه علمی و معرفتی دارد نه بعد تبلیغی و تبشیری.

وی ادامه داد: چرا رسانه های غربی، اسلام بدون غرض ورزی را و اسلام حقیقی را نشان نمی دهند چرا رسانه های غربی جنایات امریکا صهیونیست و فرانسوی ها را در کشورهای اسلامی که با آنها با خشونت برخورد می کند و جنایاتی بر آنها روا می دارد به تصویر نمی کشند.

وی ادامه داد: چرا رسانه های غربی علمای تکفیری و وهابی را که خواهان جنگ داخلی هستند به عنوان سخنگویان اسلام معرفی می کنند.

وی ادامه داد: نکته ای که در این نامه مد نظر است و محوریت این نامه است که چرا استکبار جهانی و دولتمردان غربی از رجوع مردم مغرب  به سمت سنت رسول الله می ترسند.

وی خاطر نشان کرد: توهین هایی که به اسلام و قران در حال حاضر در جوامع غربی می شود مورد استقبال چند برابری از قران شده است چرا که مردم از خودت می پرسند این محمد (ص) کیست که انقدر دولتمردان غربی از آن واهمه دارند و قران چیست که 7 قرن به آن اجازه ترجمه در اروپا را ندادند.

وی با بیان اینکه جهاد اسلامی مایه عزت است گفت: ما به جهاد اسلامی افتخار می کنیم چنانکه حضرت زهرا(س) فرمودند جهاد برای عزت اسلام است و قران مبشر صلح و عدالت است و جهاد برای دفاع از صلح و عدالت است ونیز دفاع از وحدت همه مذاهب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار