لاریجانی در اجلاس میهمانان خارجی ۲۲بهمن:

ایران با همه مشکلات ایستادگی کرد زیرا به استقلال سیاسی باور داشت

رئیس مجلس در مراسم همایش بزرگ میهمانان خارجی دهه فجر گفت: ایران با همه مشکلات ایستادگی کرد، چرا که به استقلال سیاسی باور داشتیم و با مجاهدت به سرافرازی رسیدیم و این ایستادگی موجب شکست دشمنان شد. نتیجه این مجاهدت به استقلال این است که امریکا متوجه شد با یک حریف سخت روبرو است و امریکایی ها نمی توانند تهدید قوی علیه ایران داشته باشند.
کد خبر: ۴۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ - 10February 2015

ایران با همه مشکلات ایستادگی کرد زیرا به استقلال سیاسی باور داشت

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درکنگره بین المللی هم اندیشی مهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خدمت میهمانان عزیز سلام و تهیت عرض می کنم و امیدوار هستیم که این هم اندیشی و گردهمایی در موضوعات مهم جهان اسلام ما را به یک هم فکری و هم نظری برساند.

وی ادمه داد: شرایط امروز دنیای اسلام شرایط حساس و پر جنب و جوشی است و اقتضا می کند صاحب نظران در این شرایط بیشتر گفتگو و مشورت در تصمیمات مهم اسلامی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: امروز مساله خشونت تروریست دامنگیر امت اسلامی شده که پدیده زشتی است و از جهت مختلفی به اسلام و امت اسلامی و حیثیت اسلام لطمه می زند.

وی در این باره تصریح کرد: اقدامات سخیف تروریست ها بلوای رسانه ای در جهان اسلام راه انداخته که نمونه آن حادثه اخیر فرانسه بود که حیثیت اسلام را مورد چالش قرار دادند.

وی ادامه داد: جریان های تروریستی انرژی مسلمان ها را مستهلک کرده و به جای اینکه امت اسلام وحدت داشته باشد این انرژی مسلمان ها را جریان های تروریستی از بین می برند و از سوی دیگر ذهن مسلمان ها را از مبارزه با صهیونیست و مساله فلسطین به سمت و سوی دیگر منحرف می کند.

وی با اشاره به مقامات امریکایی در خصوص مساعدت به تروریست ها گفت: کلینتون در یکی از مصاحبه هایش حرف های عجیبی زده و آن این است که ما امریکایی ها کمک های زیادی به جریان های تندروی تروریستی کردیم و یکی از اهدافمان این بود که شوروی را ازافغانستان بیرون کرده که در این زمینه موفق شدیم.

 رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خانم بوتو نیز در اظهاراتی اعلام کرد که ما را در قضیه طالبان سرزنش نکنید چرا که طالبان محصول مثلث سه ضلعی امریکا و انگلیس برخی از کشورهای منطقه و پاکستان است.

وی ادامه داد: در ایجاد جریان های تروریستی که نماد آن داعش است در منطقه محصول هوس رانی برخی از کشورهای منطقه است که موجب آشفتگی در جهان اسلام شده است و بهره این آشفتگی را امریکا و صهیونیست می برد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک استراتژی روشن داست و بسیاری از تحولات امروز جهان اسلام برای مشبح کردن حرکت پرقدرت انقلاب اسلامی در منطقه است.

وی با بیان اینکه ایران بیش از 50 سال گرفتار دیکتاتوری سخت و وابسته بود ادامه داد: در جنگ اعراب و اسرائیل شاه ایران تضمین داد که نفت رژیم صهیونیستی را تضمین می کند.

وی خاطر نشان کرد: امام در طول مبارزات 15 ساله خود و با همراهی علما وروشنفکران و با تکیه بر اسلام و حرکت توده های مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: استقلال سیاسی فرهنگی اقتصادی و شعار نه شرقی نه غربی از اولین اهداف پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ترور بزرگان انقلاب اسلامی و شهادت برخی از مسوولان در دوران انقلاب ادامه داد: شهید مطهری باهنر رجایی و حتی رهبر انقلاب ایت الله خامنه ای در دوران انقلاب ترور شدند.

وی با اشاره به جنگ ایران و عراق که تنها یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد افزود: در این جنگ امریکا و کشورهای عربی و اروپایی  صدام را در جنگ علیه ایران حمایت کردند به طوری که فرانسه هواپیما به صدام اجاره می داد.

وی خاطر نشان کرد: ایران با همه این مشکلات و مسائل ایستادگی کرد چرا که به استقلال سیاسی باور داشتیم و با مجاهدت به سرافرازی رسیدیم و این ایستادگی موجب شکست آنها شد.

وی ادامه داد: نتیجه این مجاهدت به استقلال این است که امریکا متوجه شده بایک حریف سخت روبرو است و امریکایی ها نمی توانند تهدید قوی علیه ایران داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیت های مجاهدان در جنگ 33 روزه حزب الله و جنگ 22 روزه غزه گفت: حزب الله لبنان با تجربه ای که از ایران داشت و با مجاهدان مبارز خود توانست سیلی محکمی به اسرائیل بزند از این رو جریان های تروریستی امروز برای تبدیل کردن مجاهدت به آدم کشی به وجود آمده اند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با وجود تحریم های 36 ساله با استقلال روی پای خود ایستاد و در دوران جنگ نیز که غربی ها سلاح به ایران نمی دادند خودمان سلاح ساختیم و اگر امروز یک قدرت موشکی هستیم به خاطر تحریم هایی است که با آن مواجه بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار