عضو مجلس خبرگان:

دولت با متعادل کردن قیمت مسکن شرایط را برای ازدواج جوانان مهیا کند

آیت‌الله محسن مجتهدی‌شبستری با اشاره به ضرورت تسهیل امر ازدواج در کشور از گرانی اجاره خانه انتقاد کرد و گفت: دولت باید خانه‌های خالی را اجاره بدهد و با تدابیری این گرانی‌ها را متعادل کنند تا جوانان بتوانند مسکن داشته باشند.
کد خبر: ۴۰۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ - 29July 2020

دولت با متعادل کردن قیمت مسکن شرایط را برای ازدواج جوانان مهیا کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله محسن مجتهدی‌شبستری عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگویی ضمن اشاره به تسهیل امر ازدواج در کشور، اظهار داشت: در ازدواج سه مسئله مهم از قبیل ازدواج به موقع، آسان و بادوام مورد تاکید اسلام است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه امروزه موانعی سر راه ازدواج جوانان ایجاد شده که باید برطرف شود، گفت: برخی از این موانع را دولت و برخی را مردم می‌توانند رفع کنند از قبیل مسکن، مهریه‌های سنگین، انتظارات بیش از حد و تجمع گرایی.

وی با تاکید بر ضرورت احیای سنت‌های قدیمی در ازدواج، گفت: در گذشته مرسوم بود که عروس و داماد با خانواده پدری زیر یک سقف زندگی می‌کردند و مهریه‌ها را سبک می‌گرفتند.

آیت الله شبستری با اشاره به گرانی اجاره خانه تاکید کرد: دولت باید خانه‌های خالی را اجاره بدهد و با قوانینی این گرانی‌ها را متعادل کنند تا جوانان بتوانند مسکن داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان همچنین به شرایط کفویت در ازدواج اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث آسان شدن و پایدار بودن ازدواج خواهد بود.

وی با اشاره به ارتقاء فرهنگ ازدواج در جامعه گفت: این موضوع باید درست تبیین شود. بزرگتر‌ها وظیفه دارند شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار