گذری بر زندگی‌نامه شهید «علی محمد باقری بخشمند»

شهید «علی محمد باقری بخشمند» پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در نهایت 29 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۰۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ - 29July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی محمد باقری بخشمند» در اول مهرماه 1336 در تبریز و در خانواده‌ای متوسط چشم به جهان گشود. وی در دوران نوجوانی به علت مشکلات خانوادگی نتوانست به تحصیل ادامه دهد و مجبور به کار کردن شد. این شهید والامقام پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و درنهایت 29 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «عی محمد باقری بخشمند» در اول مهرماه 1336 در تبریز و در خانواده‌ای متوسط چشم به جهان گشود. وی به علت مشکلات خانواده، بیش از چهارم ابتدایی نتوانست تحصیل را ادامه دهد و مجبور شد به کار بپردازد.

در کنار کار از پرداختن به مسائل دینی غافل نبود، اهمیت دادن به نماز و واجبات دینی و حضور در محافل و هیئت‌های حسینی و اذان‌گویی از خصوصیات او به شمار می‌رفت. در ماه محرم همیشه در صف اول هیئت قرار داشت و اکثرا میاندار هیئت می‌شد.

همیشه در مجالس مذهبی روی او حساب می‌شد، در محله هیچ‌کس از او ناراحت نبود و همیشه با بچه‌ها به شوخی صحبت می‌کرد. علاوه بر این او یک ورزشکار و یک کوهنورد بود، وقتی که به دامنه کوه می‌رسید انگار روح تازه‌ای به او دمیده می‌شد.

به کوهنوردی علاقه شدیدی داشت و بچه‌ها را به این ورزش تشویق می‌کرد، به طوری که اکنون فقدان او در محله 17 شهریور تبریز و در میان جوانان احساس می‌شود.

وی بعد از انقلاب هم در صحنه‌های مختلف حضوری جدی داشت و بعد از مدتی به خیل جهادگران پیوست و با شروع جنگ به عنوان نیروی رزمی به جبهه‌های حق علیه باطل رهسپار شد و در 29 تیرماه 1361 و در عملیات رمضان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار