عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت در دستور کار کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت قرار دارد

حسین مظفر ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت‌ها به سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده گفت: در حال حاضر این بخش از سیاست‌های کلی نظام در دستور کار کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و تقریباً مرحله آخر را طی می‌کند.
کد خبر: ۴۰۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ - 03August 2020

سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت در دستور کار کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت قرار داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت تسهیل امر ازدواج اظهار داشت: ازدواج یکی از مهمترین ارکان تشکیل خانواده است و زیرساخت‌های اقتدار سیاسی، اجتماعی و ملی هر کشوری را ازدواج و تشکیل خانواده فراهم می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران در گذشته جزو دومین جمعیت جوان دنیا به شمار می‌آمد، گفت: طی سال‌های قبل سیاست‌های نادرست کنترل جمعیت در کشور که برگرفته از سیاست‌های غرب بود آثار منفی بر جای گذاشت.

وی اظهار داشت: سیاست‌های جمعیتی و خانواده در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شد که هر دو همسو با استحکام مبانی خانواده و تولید نسل پاک می‌تواند نقش آفرین باشد.

مظفر با اشاره به اینکه با وجود ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده دولت گذشته یا دولت فعلی اقدام به تبدیل آن به قانون نکرده است، گفت: در قانون و سیاست‌های کلی نظام مشخص شده تسهیلاتی باید برای ازدواج جوانان بوجود بیاید در حالی که سن ازدواج در دختران و پسران بالا رفته و این یک فاجعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جمعیت مهمترین رکن اقتدار یک کشور به شمار می‌رود، افزود: اقتدار کشور ما نیز با جمعیت پرکار، پرنشاط و توانمند معنا پیدا می‎کند و ازدواج آثار تربیتی، اخلاقی و دینی فراوانی دارد.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت در دستور کار کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و تقریبا مرحله آخر را طی می‌کند. جمع‌بندی آن به خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه خواهد شد و پس از آن به ارکان مختلف کشور ابلاغ می‌شود تا بتوانیم این نقیصه را برطرف کنیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار