تحلیلگر غربی:

اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است

یک تحلیلگر سیاسی بر این باور است که تحولات اخیر آمریکا و مسائلی مانند یک اقتصاد در حال انفجار، سوء مدیریت بحران ویروس کرونا و تشدید خشم و ناراحتی نسبت به نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده می‌توانند یک طوفان تمام عیار برای انتخابات آتی باشند.
کد خبر: ۴۰۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ - 03August 2020

اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا استبه گزارش گروه سایر رسانه‌‌های دفاع‌پرس، «ادوارد کوریگان» تحلیلگر سیاسی مستقر در اونتاریو کانادا در گفت‌وگویی اظهار داشت: ترامپ از شکست در انتخابات ترس و واهمه دارد. او می‌داند که کنترل رسانه‌ها را از دست داده است. اکثر چیزهایی که می‌گوید دروغ است. ایده به تعویق افتادن انتخابات نیز تلاش دیگری برای منحرف کردن افکار عمومی است. او این نمایش را به راه انداخته است تا در کارزار انتخاباتی اش از آن بهره ببرد و مشروعیت نتایج انتخابات را با ابهام روبرو کند. رئیس جمهور نمی‌تواند تاریخ انتخابات را تغییر دهد. زمان برگزاری انتخابات در قانون اساسی آمریکا تعیین می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه ایده به تعویق افتادن انتخابات سه نوامبر را مطرح کرد، ایده‌ای که به سرعت هم از سوی دموکرات‌ها و هم جمهوریخواهان در کنگره رد شد. فکر می‌کنید چرا ترامپ قصد دارد بذر شک و تردید درباره مشروعیت نتایج انتخابات را از همین الان بکارد؟

ترامپ از شکست در انتخابات ترس و واهمه دارد. او می‌داند که کنترل رسانه‌ها را از دست داده است. اکثر چیزهایی که می‌گوید دروغ است. ایده به تعویق افتادن انتخابات نیز تلاش دیگری برای منحرف کردن افکار عمومی است. او این نمایش را به راه انداخته است تا در کارزار انتخاباتی اش از آن بهره ببرد و مشروعیت نتایج انتخابات را با ابهام روبرو کند. رئیس جمهور نمی‌تواند تاریخ انتخابات را تغییر دهد. زمان برگزاری انتخابات در قانون اساسی آمریکا تعیین می‌شود. در قانون اساسی آمریکا، زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نخستین سه شنبه پس از نخستین دوشنبه در ماه نوامبر در هر 4 سال تعیین شده است. تنها کنگره آمریکا است که قدرت تغییر این تاریخ را دارد. تاکنون هرگز زمان برگزاری انتخابات آمریکا تغییر نکرده است. نه در زمان دو جنگ جهانی، نه در زمان وقوع رکود و بحران بزرگ اقتصادی و نه جنگ داخلی آمریکا.

پنجشنبه صبح، دولت آمریکا بدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ را گزارش داد؛ افت 32.9 درصدی در سه ماه دوم. آیا معتقدید توئیت ترامپ تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از اخبار بد اقتصادی است؟

بله، اقتصاد آمریکا در حال انفجار است. در ابتدا ترامپ تلاش کرد تا تهدید ویروس کرونا را رد کند و هیچ کاری برای آمادگی در برابر شیوع این ویروس انجام نداد. طرح ترامپ این بود که با ادعای رشد اقتصادی آمریکا و بسیج کردن ملی گراهای سفیدپوست، بار دیگر در انتخابات به پیروزی برسد. ترامپ همواره سعی کرده است تا اشتباهات خودش را به گردن دیگران بیندازد. او حتی سعی می‌کند تا شیوع ویروس کرونا را به گردن چین بیندازد.

تحولات اخیر آمریکا می‌تواند یک طوفان کامل برای انتخابات آتی باشد، یک اقتصاد در حال انفجار، سوء مدیریت بحران ویروس کرونا، و تشدید خشم و ناراحتی نسبت به نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده علیه سیاهپوستان، لاتین تبارها و بومی‌های آمریکا. فیلم ویدئویی مربوط به قتل جورج فلوید در سرتاسر جامعه آمریکا به نمایش درآمده است. این قتل و سایر قتل‌های نژادی، موجب انفجار خشم گسترده مردم شده و این خشم در سیاست آمریکا نیز منعکس شده است.

ترامپ که در نظرسنجی‌ها از جو بایدن عقب افتاده است، گفته است که به نتایج انتخاباتی که شامل رای گیری گسترده الکترونیکی باشد، اعتماد نخواهد کرد- اقدامی که بسیاری از ناظران آن را با توجه به شیوع ویروس کرونا، امری حیاتی و ضروری می‌دانند. ترامپ بدون سند و مدرک مدعی شده است که رای گیری الکترونیکی منجر به تقلب و دستکاری در نتایج خواهد شد ولی او از رای گیری غیابی استقبال کرده است که البته این نوع رای گیری نیز با ایمیل انجام می‌شود. این تقلب در رای گیری که ترامپ درباره آن صحبت می‌کند، چیست؟

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری با فاصله زیادی نسبت به ترامپ در نظرسنجی‌ها پیشی گرفته است. ترامپ نگران آن است که رای گیری الکترونیکی موجب افزایش مشارکت رای دهندگان شود. جمهوریخواهان می‌دانند که مشارکت بیشتر رای دهندگان به معنای عملکرد بدتر آنها در انتخابات خواهد بود. ترامپ حتی گفته است که اگر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، حتی یک جمهوریخواه نیز انتخاب نخواهد شد.

ترامپ از انتخابات الکترونیکی هراس و واهمه دارد. ترامپ قصد دارد انتخابات الکترونیکی را بی اعتبار کند چرا که برگزاری این نوع انتخابات به نفعش نیست. او در حال ساختن این ادعاها است که برگزاری الکترونیکی انتخابات منجر به تقلب می‌شود. تقریبا هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که این ادعا را اثبات کند.

توئیت ترامپ درباره به تعویق افتادن انتخابات در شرایطی مطرح شده است که ایالات متحده در یک بحران چند بعدی و بزرگ به سر می‌برد: شیوع ویروس کرونا که تاکنون جان بیش از 150 هزار نفر را گرفته است، رکود شکننده اقتصادی که به واسطه شیوع ویروس کرونا تشدید شده و اعتراضات سراسری علیه خشونت و نژادپرستی پلیس. دیدگاه شما در این باره چیست؟

ترامپ چیزهای بیهوده و مهمل زیادی در توئیتر می‌گوید از جمله اعلام برکناری‌ها و تصمیمات مهم سیاسی. ترامپ رسانه‌های اجتماعی را به یک صحنه برای انتقام جویی تبدیل کرده است. و میلیون‌ها دنبال کننده در توئیتر دارد. او یک ستاره شوهای تلویزیونی است و به خوبی می‌داند چگونه افکار عمومی را دستکاری و توجهات را جلب کند. با این حال، طوفانی که وی به واسطه عدم اقدام سیاسی موثر به وجود آورده است، از جمله حمایت وی از ناسیونالیسم سفید، مخالفت وی با از بین بردن تندیس ژنرال‌های کنفدراسیون، حملات وی علیه لاتین تبارها، مهاجران و پناهجویان، و بسیاری از خطاهای دیگر موجب واکنش‌های تندی علیه وی شده است. غلط‌های املایی و گاف‌های وی در توئیتر خجالت آور است.

ترامپ بسیاری از اعضای کابینه و کارمندانش را اخراج کرده است. تعدادی از آنها از جمله جان بولتون و برادرزاده‌اش مری ترامپ کتاب‌هایی را در حمله به وی و افشاگری علیه او نوشته‌اند. ترامپ یک فرد بدون تجربه و دانش واقعی است. او هیچ بنیان عقیدتی خاصی ندارد و فقط به دنبال منافع شخصی اش است. او یک تاجر خیلی خوب هم نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها