رئیس پلیس راهور ناجا:

ارائه ۳۵ میلیون خدمت توسط پلیس راهور ناجا

سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه در حوزه کاهش سوانح جاده‌ای، اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده است، گفت: پس از دو سال که شاهد توقف کاهش و افزایش تصادفات بودیم، در سال ۹۸ با همکاری همه دستگاه‌ها تصادفات ۱/۴ دهم کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۰۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 04August 2020

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، در تشریح چهار ماموریت اساسی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال ۹۹ اظهار داشت: «توسعه انضباط ترافیکی»، «کاهش سوانح و تصادفات»، «ارائه خدمات مطلوب» و «تحول و هدشمندسازی» از اهداف پلیس راهور ناجا در سال ۹۹ است.

وی گفت: در سال گذشته نیروی انتظامی ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه داد که ۳۵ میلیون آن توسط پلیس راهور ناجا بوده است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در حوزه کاهش سوانح رانندگی اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده است، گفت: پس از دو سال که شاهد توقف کاهش و افزایش تصادفات بودیم در سال ۹۸ با همکاری همه دستگاه‌ها تصادفات ۱/۴ دهم کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش سوانح رانندگی شاهد بودیم، گفت: در راستای همکاری دستگاه‌ها درخواست کردیم که به استناد ماده ۱۰۸ کمیسون ایمنی راه‌ها، طرح نجات اجرا شده و سهم دستگاه‌ها در این خصوص مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه دو هزار دوربین به دوربین‌های سطح جاده‌ها اضافه خواهد شد، گفت: تفاهم‌نامه کنترل الکترونیک ترافیک با وزارت راه به امضا رسیده است و اجرایی خواهد شد؛ همچنین موضوع (ETC) دریافت الکترونیک عوارض در عوارضی‌های سراسر کشور برای کاهش ترافیک و اتلاف وقت اجرا خواهد شد.

سردار هادیانفر گفت: برخورد با تخلفات رانندگی و اعمال قانون، توسط ۱۳ هزار افسر اخطارنویس که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکید کرده‌ایم همکاران ما در شهر‌ها از جریمه کردن در اطراف بیمارستان و مراکز درمانی پرهیز کنند و با تذکر دادن، به مدیریت ترافیک برسند؛ همچنین توقیف خودرو و انتقال به پارکینک نیز به پایین‌ترین حد خود برسد و فقط رانندگان خودروهای متخلف را جریمه کنند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ابلاغ شده است تا خودرو‌هایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند اگر همراه خانواده بودند در جاده‌ها توقیف نشوند، گفت: در هفته گذشته برای تمامی کسانی که بالای یک میلیون جریمه داشتند پیامک زده شده است؛ رانندگان از طریق سایت راهور ۱۲۰ به صورت قسطی جریمه خود را پرداخت کنند تا از فهرست توقیفی خارج شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: برخی بانک‌ها وجوه جریمه را ۳۶ تا ۴۸ ساعت در بانک نگه می‌دارند که این خلاف قانون است و باید بلافاصله به خزانه دولت انتقال دهند. ما به تعدادی از بانک‌ها تذکر داده‌ایم که چنانچه این روند را اصلاح نکنند دسترسی آن‌ها را به دریافت جریمه‌ها قطع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست امسال ۳۱ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۷۸ جریمه صادر شده است، گفت: کاربران ترافیکی بلافاصله قبض جریمه را پرداخت نکنند تا پیامک برایشان ارسال شود. اگر پیامک برای راننده متخلف ارسال نشد بدانند شماره ثبت شده در سیستم پلیس اشتباه است و باید اصلاح شود و به سرعت برای اصلاح آن اقدام کنند.

سردار هادیانفر ادامه داد: در سال ۹۶ بیش از چهار میلیون و ۹۳۴ هزار تصادف جرحی و فوتی، سال ۹۷ دو میلیون و ۵۹۸ هزار مورد و در سال ۹۸ نیز دو میلیون و ۱۴ هزار مورد تصادف خسارتی و جرحی داشته‌ایم.

وی گفت: وضعیت تردد در روز گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ بدون در نظر گرفتن شرایط کرونا ۱۷میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۱۲ تردد ثبت شده که فقط ۱۶ درصد کاهش داشته ایم و این درحالی است که در سال ۹۸، نیز ۲۰ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۱۵ تردد در جاده‌ها داشته ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار