رئیس پلیس فاتب در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

دستگیری ۲۴۴ مجرم حرفه‌ای در سومین طرح «کاشف»/ انهدام ۴۹ باند

سردار حسین رحیمی از دستگیری ۲۴۴ سارق در قالب ۴۹ باند سرقت، زورگیری، گوشی‌قاپی در طرح «کاشف» خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ - 04August 2020

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در حاشیه طرح کاشف که ظهر امروز (سه‌شنبه) در پلیس آگاهی فاتب برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سومین مرحله طرح کاشف در سال جدید با استفاده از ظرفیت پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی به مرحله اجرا درآمده است، اظهار داست: در این طرح ۲۴۴ سارق که دارای سوابق متعدد جرم بودند و در قالب ۴۹ باند اقدام به سرقت، زورگیری، گوشی‌قاپی می‌کردند، دستگیر شدند.

وی گفت: ۵۳ نفر از محکومین فراری که سال‌های متمادی خود را معرفی نکرده بودند، دسنگیر شدند؛ همچنین در این طرح هشت سلاح جنگی و سرد کشف شد.

سردار رحیمی گفت: حدود ۷۰ درصد از کسانی که در این طرح دستگیر شدند دارای سوابق کیفری هستند؛ همچنین در این طرح چهار هزار فقره از اموال سرقتی مردم کشف شده است.

رئیس پلیس فاتب گفت: در این طرح چهار باند جعل و کلاهبرداری با هزار فقره جعل و باندی ۱۰ نفره با کشف ۱۰ کیلو طلا از آن‌ها دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: با کار‌های صورت گرفته باندی سه نفره، قبل از اقدام به قتل، دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۰ نفر از قاچاقچیان عمده کالا نیز دستگیر شدند، گفت: در طرح کاشف ۳ بالغ بر پنج هزار قلم لوازم خانگی، صنعتی و تجهیزات چاپی قاچاق کشف شده است.

رییس پلیس فاتب با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه در این طرح ۱۲ میلیارد تومان است، گفت: در چهار ماه اول امسال ۴۲ درصد افزایش کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا داشته‌ایم.

سردار رحیمی درباره دستگیری کسانی که اقدام به نشان دادن پرچم طالبان در پارک ملت کردند، گفت: در پی ارتکاب این رفتار ناشایست، ۱۹ تبعه افغانستانی دستگیر شدند؛ همچنین پنج نفر از کسانی که پرچم‌ها را نوشته و عکس گرفتند و برای شبکه‌های معاند فرستادند، دستگیر و روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار