رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد؛

برخورد با اخلالگران اقتصادی/ دستگیری دو مجرم با گردش مالی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان

سردار رحیمی از برخورد با اخلالگران اقتصادی خبر داد و گفت: دو نفر از سرشبکه‌های معاملات فردایی با گردش مالی بیش از سه هزار میلیارد تومان دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۹۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ - 14December 2021

دستگیری ۳۱۰ سارق در طرح کاشف/ انهدام ۶۱ باندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه ششمین طرح کاشف که صبح امروز (سه‌شنبه) در پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، در جمع خبرنگاران بااشاره به اینکه در این طرح دو پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی حضور دارند، اظهار داشت: در این طرح ۳۱۰ نفر از متهمین که در سرقت، زورگیری، گوشی قاپی فعالیت داشتند دستگیر شدند؛ حدود ۱۰ قاتل و تعدادی آدم‌ربا دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ۳۴ نفر از محکومین متواری دستگیر شدند؛ همچنین ۷۰ نفر که در حوزه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند  هم دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: همچنین ۶۱ باند متلاشی شدند و ۱۰۱ نفر از دستگیر شدگان سابقه دار بودند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در این طرح دو هزار و ۲۲۷ فقره سرقت کشف و ضبط شد؛ در این طرح یک باند آدم‌ربا دستگیر شدند که دنبال اخاذی ۱۴ هزار دلاری از خانواده فرد دزدیده شده بودند.

سردار رحیمی افزود: خوشبختانه در این طرح باند مسلحانه شش نفره دستگیر شد، این باند به دنبال چندین سرقت بودند. همچنین بزرگترین باند گوشی قاپی با شش نفر متلاشی شد. 

وی با اشاره به درخواست بانک مرکزی از پلیس برای برخورد با اخلالگران ارزی و کسانی که اقدام به معاملات فردایی می‌کنند، گفت: ۴۲ نفر در این راستا شناسایی و دستگیر شدند؛ دو نفر از دستگیرشدگان از سرشبکه‌های این معاملات بودند و گردش مالی این دو نفر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده از این دو نفر کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص اقدامات پلیس در فضای مجازی گفت: ۲۰ سایت و کانال شناسایی شد و مدیران آن‌ها احضار شدند؛ برخی از این سایت‌ها بسته شد و از برخی‌ها تعهد گرفته شده است؛ همچنین ۲۰ صرافی که با این افراد همکاری داشتند شناسایی شدند برخی‌ها پلمپ و از برخی‌ها تعهد گرفته شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه معاملات فردایی ممنوع است، افزود: ده‌ها نفر از کسانی که دارای سابقه اقدامات مجرمانه در حوزه اقتصادی هستند تحت کنترل پلیس امنیت اقتصادی پایتخت هستند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در این طرح ۲۶ کامیون و تریلی کالای قاچاق متوقف شد؛ همچنین دو میلیون کالای قاچاق صوتی، تصویری و دارو کشف و در همین راستا ۴۱ نفر قاچاقچی کالا شناسایی و دستگیر شده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها