رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۲۸۱ تبهکار در طرح «کاشف»

سردار رحیمی از دستگیری ۲۸۱ سارق، مالخر و قاتل در طرح «کاشف» خبر داد.
کد خبر: ۴۳۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ - 08December 2020

دستگیری ۲۸۱ سارق، مالخر و قاتل در طرح «کاشف»به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح کاشف که صبح امروز در پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح کاشف توسط پلیس آگاهی اظهار داشت: ۲۸۱ نفر از مجرمین حرفه‌ای، سابقه‌دار، مالخران، قاتلین و افرادی که امنیت عمومی را دچار خدشه کردند، دستگیر شدند؛ این افرار در قالب ۶۱ باند فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۱ باند سرقت به عنف، ۱۱ باند سرقت منازل، ۱۵ باند سرقت لوازم خودرو و هشت باند جعل و پنج باند سرقت مسلحانه منهدم شدند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: تاکنون مجرمین دستگیرشده به سه هزار و ۱۷۵ فقره سرقت اعتراف کردند و ۶۸ درصد از آنان دارای سوابق مختلف هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این طرح شش کیلوگرم طلا و شش هزار دلار سرقت‌شده از منازل مردم کشف شده است، گفت: در بسیاری از سرقت‌ها ارز و طلا جزئی از سرقت‌هاست.

وی اضافه کرد: در این طرح ۵۰ قبضه سلاح سرد، مقادیر قابل توجهی بدلی‌جات، ۱۲۰ دستگاه موبایل و ۳۶ دستگاه ساعت گران‌قیمت کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره باند‌هایی که در این مرحله از طرح کاشف منهدم شدند، گفت: در این طرح یک باند سه‌نفره که در حال انتقال ۱۴ کیلوگرم طلا به مکانی دیگر بودند، شناسایی شدند.

سردار رحیمی با اشاره به راه‌اندازی طرح جهادی مقابله با سرقت‌های خرد بیان کرد: در این طرح از ظرفیت تمامی پلیس‌های تخصصی استفاده خواهد شد؛ با اجرای این طرح در یک ماهه گذشته، کاهش ۱۱ درصدی وقوع و افزایش ۱۳ درصدی کشف را داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس در مقابل جرائم جنایی خشن، مسلحانه و گروگان‌گیری عکس‌العمل سختی خواهد داشت، عنوان کرد: کاهش ۲۱ درصدی در حوزه جرایم جنایی داشت؛ همچنین تمامی پرونده‌های یک دهه اخیر مورد بررسی پلیس قرار گرفت که باعث افزایش ۱۲۴ درصدی کشفیات شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار