رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۷۸۶ سارق در طرح رعد و کاشف/ انهدام ۱۰۷ باند

سردار رحیمی از دستگیری ۷۸۶ سارق در طرح رعد و کاشف پلیس خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ - 18October 2021

دستگیری ۷۸۶ سارق در طرح رعد و کاشف/ انهدام ۱۰۷ باندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح مشترک مقابله با سارقان منازل که  امروز (دوشنبه) در پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به دغدغه مردم در حوزه سرقت‌های خرد تصمیم گرفتیم در دو رده‌ای که طرح رعد و کاشف را اجرا می‌کردند مشترکا تمام توان خود را صرفا برای برخورد با سارقان منازل اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته دو رده پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام ۳۲۰ عملیات هماهنگ علیه سارقان منزل این طرح را آغاز کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در این طرح با انجام ۳۲۰ عملیات پیچیده و ضربتی نه فقط در تهران بلکه بر علیه سارقانی که در تهران اقدام به سرقت کرده، اما از تهران خارج شده و به سایر نقاط کشور رفته بودند، انجام شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: در این عملیات ۷۸۶ نفر سارق منزل دستگیر و بالغ بر ۷۲۰ فقره سرقت منزل تا الان کشف شده است؛ همچنین بیش از هزار فقره از اموال مسروقه مردم از انواع و اقسام وسایل منزل گرفته تا پول و طلاجات در این عملیات کشف شده است.

وی با اشاره به اقلام کشف شده در این طرح گفت: انواع طلاجات کشف شده در این مرحله از طرح بالغ بر ۳۰ کیلوگرم بوده است؛ همچنین انواع ساعت‌های گرانقیمت و ارزشمند بالغ بر ۱۰۰ مورد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ، مقادر قابل توجهی بدلیجات، ظروف آنتیک و قیمتی و همچنین اسناد و مدارک مهم مانند شناسنامه، سند ازدواج، سند منزل و... کشف و ضبط شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این طرح البسه و ابزارآلات کشف و ضبط شده است، تاکید کرد: آن چیزی که در اعترافات سارقان مشخص بوده است کشف مقادیر قابل توجهی ارز و طلا است. این دو مورد بیش از همه در مورد توجه سارقان بوده و در کشفیات وجود داشت.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در این ۳۲۰ مورد عملیات انجام شده ۱۰۷ باند سارق منهدم شد. همچنین نکته حائز اهمیت این است که بالغ بر ۶۳ درصد این افراد که تاکنون دستگیر شده‌اند متاسفانه سابقه‌دار بوده‌اند.

سردار رحیمی تصریح کرد: در این طرح ۲۱ مورد عملیات در حین سرقت سارقان انجام شده و قالب این افراد نیز با پلیس درگیر شده‌اند و پلیس نیز مقتدرانه با این افراد برخورد کرده است؛ برخی از درگیری‌ها مسلحانه بوده که با تیراندازی متقابل پلیس بوده است و پلیس توانسته این افراد را زمینگیر و دستگیر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد با مالخران گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توجه ما بود، برخورد با مالخران است. در این طرح نیز ۳۰ نفر از مالخران عمده که اموال مسروقه منازل را از سارقان خریداری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. در بین مالخران متاسفانه افرادی از جمله طلافروش، فرش فروش و... نیز حضور داشتند. درواقع هر جنسی سرقت می‌شود مالخر آن نیز در اقشار مختلف وجود دارد. این افراد با قیمت بسیار نازل و پایین اموال مسروقه را از سارقان خریداری می‌کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: ما رویکرد جدیدی را در طرح‌های پلیس شروع کرده‌ایم و آن رویکرد موضوع محور است و از همین رو با سرقت‌هایی که بیشتر مردم را آزار می‌دهد، با هم‌افزایی که بین پلیس‌های تخصصی ایجاد کرده‌ایم و با بهره‌گیری از توان کارآگاهان و واحد‌های تجسس به طور جد در موضوع مبارزه با سرقت ورود خواهیم کرد و امانی به سارقان نخواهیم داد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: سارقانی که در تهران اقدام به دزدی می‌کنند بدانند که در هر نقطه‌ای از کشور باشند ما برای شناسایی و دستگیری آن‌ها اقدام می‌کنیم. در این طرح نیز از ۳۲۰ فقره عملیات انجام شده شاید ۳۰ درصد آن در سایر استانها برای دستگیری سارقان انجام شده است و سارقان تصور نکنند که می‌توانند در تهران اقدام به سرقت کرده و سپس متواری شده و به استان‌های خودشان بازگردند.

وی افزود: ما حتی در برخی از شهر‌های مرزی عملیات داشتیم و سارقان را دستگیر کرده‌ایم. پلیس امنیت و آرامش را از مجرمان به ویژه سارقان سلب خواهد کرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار