سردار رحیمی خبر داد؛

جزئیات دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی/ عوامل اصلی در دام پلیس

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در کمتر از ۴۸ ساعت تمامی سارقین و مرتبطین شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۲۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ - 10June 2022

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت ظهر امروز و در حاشیه دستگیری سارقین بانک ملی شعیه دانشگاه تهران با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند سارقین را دستگیر کنند، اظهار داشت: همکارانم با تشکیل تیم‌های متعدد و اقدامات فنی در کمتر از ۲۴ ساعت به جریان سرقت پی بردیم و عناصر اصلی سرقت شناسایی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: از ۲۴ ساعت اول به بعد کار دستکیری و کشف اموال آغاز شد و با اقدامات انجام شده این مجرمین در تهران و چندین شهرستان با درگیری مسلحانه با مجرمین دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: برخی از مجرمین به خارج از کشور فرار کرده بودند که با سرعت عمل پلیس اینترپل فراجا دستگیر شدند؛ مجرمین در کمترین زمان ممکن توسط پلیس اینترپل دستگیر شدند و هم‌اکنون در اختیار پلیس اینترپل هستند.

سارقان صندوق امانات بانک ملی دستگیر شدند

وی با اشاره به دستگیری ۱۳ نفر گفت: تیم اصلی سرقت دستگیر شده اند اما همه این افراد سارقان نبوده اند بلکه عوامل موثر در سرقت و خریدار اموال مسروقه نیز بوده اند. هزاران سکه، ارز و طلا کشف شده واز مالباختگان تقاضا داریم به پلیس آگاهی مراجعه نکنند چراکه اموال کشف شده در اختیار مرجع قضایی قرارخواهد گرفت.

سردار رحیمی ادامه داد: کاراگاهان ما چندین شبانه روز و در شهرستانهای مختلف تلاش کردند تا در کمترین زمان این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: با بیان اينكه سارقان سابقه دار بوده اند، گفت: متاسفانه به جهت عدم رعایت ابتدایی ترین اصول امنیتی در بانک این سرقت انجام شده است بانک یک ماه قبل نگهبان داشته اما با این نیروها قطع همکاری شده است. متاسفانه ما در مراکز دیگر نیز شاهد عدم ایمنی هستیم.

وی ادامه داد: این سارقان توانسته اند ۱۶۸ صندوق را باز کنند اما همین بانک توسط پلیس پیشگیری بازدید شده و درباره ایمنی و امنیت بانک تذکر داده شده بود. سارقان از بالای درب پارکینگ وارد شده اند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اينكه اين افراد بیش از ۱۲ ساعت در بانک بوده اند درباره همکاری سارقان با کارکنان بانک گفت: کارکنان بانک در این سرقت هیچ دخالتی نداشته اند و دو نفر که از بانک در بازداشت هستند به دلیل سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی به موقع به پلیس در بازداشت هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این افراد در گذشته نیز سابقه سرقت ناموفق از بانک داشته اند، گفت: فصلی یکبار مسایل ایمنی بانکها و نکاتی که باید رعایت کنند را بررسی می کنیم. این بانک با پلیس ۱۱۰، سامانه مهام و کلانتری هیچ ارتباطی نداشته است. تیم سارقان یک تیم کامل بود و از مرز هوایی قبل از اطلاع سرقت به پلیس از کشور خارج شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که اسناد امنیتی در این بانک بوده که به سرقت رفته باشد، گفت: خیر چنین چیزی صحت ندارد. در این صندوق ها صرفا اموال مردم بوده است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: علیرغم اتفاقی که افتاد ما همچنان به مردم توصیه می کنیم برای نگهداری اموال با ارزش شان از صندوق امانات استفاده کنند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار