اختتامیه نخستین «جایزه بزرگ سرو» برگزار شد؛

حسینی: تولید آثار نمایشی انقلاب و دفاع مقدس به‌دلیل تشویق مادام نیست/ هنرمندان به این موضوع علاقه‌مند هستند

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ۲۷۰ اثر رسیده به نخستین «جایزه بزرگ سرو» اشاره کرد و گفت: توجه هنرمندان به موضوع دفاع مقدس به دلیل تشویق‌های مادام نیست بلکه به دلیل ارادت اهالی هنر و اهمیت ایثار برای عزت کشورمان بوده است.
کد خبر: ۴۰۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ - 04August 2020

حسینی: تولید آثار نمایشی انقلاب و دفاع مقدس به‌دلیل تشویق مادام نیست/ هنرمندان به این موضوع علاقه‌مند هستندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نخستین «جایزه بزرگ سرو» ویژه تجلیل از فعالان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس عصر امروز «دوشنبه ۱۴ مرداد» در تماشاخانه سرو برگزار شد.

نیلی: ۲۷۰ گروه تئاتری دغدغه‌مند موضوع انقلاب و دفاع مقدس فعالیت هنری می‌کنند

«حمید نیلی» مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبیر این جشنواره ضمن تبریک عید سعیدخم در سخنانی گفت: بهمن سال ۹۸ بود که در جمعی درخصوص برنامه‌های سال ۹۹ این انجمن سخن دو هدف مطرح شد که براساس آن این رویداد شکل گرفت. رویکردهای ما اولا شناسایی تولیدات این حوزه و سپس ترغیب هنرمندان سراسر کشور بود که در موضوع انقلاب و دفاع مقدس فعالیت دارند.

وی گفت: بعد از این اتفاق، طی نامه‌ای به انجمن‌های نمایشی، حوزه هنری و کسانی که متولی تئاتر هستند، خواستار ارسال آثار شدیم که بیش از ۲۷۰ اثر به این جشنواره معرفی شد و بعد ارزیابی اولیه ۴۵ اثر وارد مرحله نهایی شد.

دبیر این جشنواره با بیان اینکه دیدن این آثار زمان زیادی برد، عنوان کرد: ما بحث استان‌ها را در این آثار بسیار قوی دیدیم و در این مدت کوتاه برایمان شگفت‌آور بود که بدون هیچ کمکی، این ۲۷۰ از کسانی که دغدغه انقلاب و دفاع مقدس دارند، تولید شده بود. امیدواریم بتوانیم دوره بعد و سال دوم این رویداد را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

حسینی: تولید آثار نمایشی انقلاب و دفاع مقدس به‌دلیل تشویق مادام نبوده است

در ادامه این مراسم «سید محمدمجتبی حسنی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایام دهه ولایت را تبریک گفت و افزود: ایران سرزمین سخت و زیبایی است. این سرزمین برای حیات نیازمند هوشمندی‌های زیادی است که یکی از این پدیده‌های هوشمند، سروها هستند که نماد ایستادگی، مقاومت، پایبندی، نجابت و غرور هستند.

وی به انتخاب نام جشنواره سرو اشاره و تصریح کرد: در انتخاب نام جایزه سرو برای کسانی که از جان و جوانی گذشته‌اند، انتخابی زیبا رخ داده است. حضور ۲۷۰ تئاتر در این جشنواره برای ما جای تعجب نیست چراکه در سال ۱۳۹۷، هفت هزار و ۹۷ تئاتر در کشور به صحنه رفته و دریافت مجوز داشته که در این میان سومین ردیف به‌لحاظ فراوانی با مضمون همین جشنواره بوده است. در سال ۱۳۹۸ نیز شش هزار ۶۱۴ تئاتر به صحنه رفته‌ و مجوز گرفته‌ که همچنین از این میان، سومین ردیف اجرا متعلق به نمایش‌هایی با این مضمون بوده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد گروه‌های هنری برای پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به دلیل ارادت هنرمندان به این عرصه دانست و گفت: رویکرد هنرمندان به این اتفاق به دلیل تشویق‌های مادام نیست بلکه به دلیل ارادت اهالی هنر و اهمیت ایثار برای عزت کشورمان بوده است.

در ادامه این مراسم «صابر خراسانی» هنرمند کشورمان به اجرای برنامه‌های زنده پرداخت و سپس جوایز بخش‌های مختلف اهدا شد.

«سید محمدمجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سید محمدیاشار نادری» رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، «قادر آشنا» مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، «حسین مسافر آستانه» دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، «مجید رجبی‌معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، «حمید نیلی» مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، «محمد حبیبی» دبیر اجرایی ششمین جشنواره هنر مقاومت، «مهدی افضلی» مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی، «ایرج افشاری اصل» افشاری‌اصل» مدیر مرکز هنرهای نمایشی دفاع مقدس، و جمعی از هنرمندان در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها