صالحی:

نام کرمان در فضای دفاع مقدس با شهید سردار سلیمانی عجین شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نام کرمان در فضای دفاع مقدس با شهید سلیمانی و لشکر ۴۱ ثارالله عجین شده و امروز کرمان به عنوان یکی از استان‌های محوری در امر دفاع از میهن مطرح است.
کد خبر: ۴۰۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ - 04August 2020

نام کرمان در فضای دفاع مقدس با شهید سردار سلیمانی عجین شده استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه شنبه در راستای برگزاری طرح سه شنبه‌های تکریم که در محل گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد نورانی سردار دل‌ها برگزار شد، در ارتباط ویدئو کنفرانس اظهار داشت: نام استان کرمان در فضای دفاع مقدس با شهید سلیمانی و لشکر ۴۱ ثارالله عجین شده و امروز کرمان یکی از استان‌های محوری در امر دفاع از میهن مطرح است.

وی اضافه کرد: یکی از اثرهای فاخر و ارزشمند این استان، کتاب آن ۲۳ نفر است که بیان کننده داستان اسارت افرادی است که هیچگاه روحشان اسیر نشد و لذا ماندگار شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: خبرنگاری یک جایگاه ارزشمند است که مسئولیت پیان رسانی و انتقال حقیقت را بر عهده دارند از طرف دیگر خبرنگاران در مقاطع خاص و حساس نظام همیشه همراه با انقلاب گام برداشته‌اند لذا از اول دفاع مقدس، رسانه‌ها فعالیت اثرگذاری داشته‌اند در نتیجه شاهد بودیم که در ماه‌های نخست دفاع مقدس تعدادی از شهدا، مربوط به فعالان اصحاب رسانه بوده‌اند.

وی ادامه داد: همانگونه که در کلام دختر شهید انجم شعاع از کرمان مطرح شد، این شهید بزرگوار ۴۰ ماه در کنار حاج قاسم حضور داشتند، جانبازی که معتقد و متعهد به انقلاب و مکتب امام خمینی ره بودند و انسانی بودند که در همه لحظات زندگی دائم درحال ذکر و عبادت بودند.

صالحی اظهار کرد: شهید مصطفوی که از شهدای خبرنگار کرمان است از یک سو قبل از انقلاب در کنار حضرت امام (ره) فعالیت و تلاش کرد و رنج زندان‌های ساواک را سه سال و نیم تحمل کرد و پس از انقلاب نیز پس از تلاش‌های فراوان به اجر خود که همانا شهادت بود، دست پیدا کرد.

وی اظهار داشت: شهید صارمی که روز خبرنگار به مناسبت شهادت ایشان نامگذاری شده است در حوزه‌های مختلف فعالیت داشت، ۱۷ ماه در جبهه حق علیه باطل حضور داشت، در زمینه علمی نیز تلاش گر بود تا جایی که رتبه دو رقمی را در کنکور کسب کرد همچنین در فضای ورزش نیز موفقیت‌هایی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: روز خبرنگار یک نماد است چراکه خبرنگار به دنبال حقیقت و در کنار مردم است به همین دلیل در یاد و خاطر اذهان عمومی ماندگار است و شهید صارمی اینچنین بود.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه در جریان شیوع ویروس کرونا در کنار مدافعین سلامت بوده و هستند و به اشکال مختلف با آنها همکاری کرده و آنها را تکریم می‌کنند تا بلکه بتوانند اندکی از این سختی را آسان کنند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار