استقبال فرهنگسرای رسانه از روز خبرنگار؛

جدیدترین کتاب یک خبرنگار نقد و بررسی می‌شود

فرهنگسرای رسانه به مناسبت روز خبرنگار جلسه نقد و بررسی کتاب «جنگ کی تمام می‌شود» نوشته صادق وفایی، از خبرنگاران باسابقه کشور را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۰۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ - 05August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی است که برای پاسداشت یاد و خاطره آن شهید، روز خبرنگار نامیده شده است.

فرهنگسرای رسانه به مناسبت روز خبرنگار برنامه‌ای متفاوت با نام «کتاب خبرنگار» را با مشارکت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری و خبرگزاری مهر برگزار کرده و به نقد و بررسی کتاب «جنگ کی تمام می‌شود» نوشته صادق وفایی می‌پردازد.

نکته حائز اهمیت این جلسه نقد و بررسی این است که نویسنده این کتاب از خبرنگاران باسابقه حوزه ادبیات و نشر است. صادق وفایی خبرنگار خبرگزاری مهر است که در عرصه نویسندگی نیز فعال بوده و دارای چند اثر مکتوب است.

رمان «جنگ کی تمام می‌شود» که توسط انتشارات هیلا به چاپ رسیده است، دربرگیرنده اتفاقات آخرین روز جنگ جهانی دوم در خانه‌ای مخروبه در برلین است، اتفاقاتی که به سبب مواجهه یک‌ افسر آلمانی، یک افسر روس و یک امدادگر آمریکایی شکل می‌گیرند. خانه مخروبه در منطقه‌ای از شهر قرار دارد که هنوز نیروهای متفقین آن‌ را اشغال نکرده‌اند و افسر آلمانی‌ که وارد خانه می‌شود هم هنوز از پایان جنگ و خودکشی هیتلر اطلاع ندارد.

جدیدترین کتاب یک خبرنگار نقد و بررسی می‌شود

این رمان علاوه بر ساختار داستانی‌ جذاب خود، مروری بر تاریخ انقلاب اکتبر روسیه، جنگ جهانی دوم در اروپا، زندگی مردم آمریکا در آن ‌برهه و دیگر مسائل تاریخی قرن بیستم در جوامع غربی دارد.

مراسم کتاب خبرنگار روز یکشنبه ۱۹ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن آمفی تئاتر دکتر یونس شکرخواه واقع در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

منتقد کارشناس جلسه محسن باقری‌اصل است و اجرای آن را میثم رشیدی مهرآبادی برعهده دارد. البته به دلیل لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی مختلف پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار