در اختتامیه چهارمین جشنواره «نقالان علوی» عنوان شد؛

زارعی: کار هنری برای امیرمومنان مدال افتخار نقالان جشنواره است/ شاه‌آبادی: نقالی هنر عظیمی به نام قصه دارد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در این مراسم یا خطاب قرار دادن شرکت‌کنندگان جشنواره گفت: کار برای امیرمومنان در فضای هنری مدال افتخاری است بر گردن شما؛ شما انتخاب‌شدگانی هستید که هنرتان را خرج اهل‌بیت و امیرمومنان و غدیر کردید.
کد خبر: ۴۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 05August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اختتامیه چهارمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر «نقالان علوی» در میدان ارک برگزار شد.

در این برنامه که با همکاری رادیو نمایش و حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد معاون صدای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان حوزه هنری انقلاب اسلامی، هنرمندان رادیو و نقالان حضور پیدا کردند و علاوه بر تقدیر برگزیدگان و اهدای جوایز، نقالان به پرده‌خوانی و شعرخوانی پرداختند.

شاه‌آبادی: نقالی هنر عظیمی به نام قصه دارد که سرمایه ارزشمندی است

حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر اظهار داشت: اقدامی که دوستان در حوزه هنری بنیان‌گذاری کردند و با مشارکت صدای جمهوری اسلامی اتفاق افتاد را باید به فال نیک گرفت. چرا که واقعاً موضوع غدیر حرف برای گفتن بسیار دارد.

وی افزود: باید از هنرمندان و عزیزانی که نقالی و این آیین دیرینه را نگه می‌دارند تقدیر کرد. چرا که اگر ظرفیت‌های قصه را به درستی بشناسیم، درک می‌کنیم که بسیاری از معرفت‌های ما که سال‌ها در ریشه‌های دینی و معرفتی جاری است در قصه ریشه دارد.

معاون صدای سازمان صداوسیما نقالی را هنر عظیمی دانست که می‌توان با جدیت بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد و افزود: نقالی هنر عظیمی به نام قصه دارد که سرمایه ارزشمندی است. باید روی این ظرفیت قصه و داستان تأمل بیشتری داشت و این ظرفیت مؤثر را جدی گرفت و بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در شرایطی که شاید از منظر خیلی‌ها رونقی که در شأن این جشنواره است، ندارد برگزار می‌شود. جشنواره گلخانه‌ای است تا این نهال کوچک در آن باقی بماند و تلاشی برای شناسایی استعدادها است.

افتخاری: کرونا نگذاشت جشنواره برگزار شود

حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر رادیو نمایش در بخش دیگری از آیین اختتامیه، تأکید کرد: توانستیم میزبان هنرمندانی باشیم که به یاد مولا کاری کردند. سال گذشته نمایش‌های کوتاه رادیویی را با یاد امام علی(ع) و دهه ولایت برگزار کردیم و امسال که کرونا نگذاشت آن جشنواره برگزار شود خدا را شاکریم افتخار برپایی این جشنواره را داریم.

در ادامه این مراسم، محسن میرزاعلی دبیر جشنواره با یادی از مرشدان سال‌های گذشته، از حامیان معنوی جشنواره تشکر کرد.

همچنین محمدحسین ناصربخت به نمایندگی از هیأت داوران عنوان کرد: هنر روایتگری از کهن‌ترین هنرهای بشری است. اولین قصه‌گویان مادران بودند که نخستین پرورش دهندگان حافظان فرهنگ بودند.

ناصربخت تصریح کرد: امید است این اتفاق تنها به برگزاری همایش‌ها محدود نشود و با اجرای دائمی این سنت‌ها حفظ و احیای برای تمامی نسل‌ها را رقم زدند.

زارعی: کار برای امیرمومنان مدال افتخاری است

در بخش دیگری از این مراسم کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز در این مراسم تصریح کرد: باعث افتخار است که توانستیم برای امیرمومنان قدمی ناچیز برداریم. قدم‌ها و اجراهای شما شرکت‌کنندگان پیش ایشان ارج خواهد داشت و امیرمومنان به زندگی و کار و هنر شما برکت خواهد داد.

وی افزود: کار برای امیرمونان در فضای هنری مدال افتخاری است بر گردن شما؛ شما انتخاب‌شدگانی هستید که هنرتان را خرج اهل‌بیت و امیرمومنان و غدیر کردید.

در ادامه مراسم نتایج چهارمین جشنواره سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر«نقالان علوی» در بخش‌های صحنه‌ای و رادیویی اعلام شد و فاطمه آل‌عباس به عنوان مجری از هنرمندان و بزرگان رادیو که حضور داشتند و مسئولین خواست که روی صحنه حاضر شوند و از برگزیدگان تقدیر کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار