مسئول بسیج داشجویی سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

ارسال ۹۵۵ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره دانشجویی ققنوس مازندران

«سید امیر سادات کرمی» از ارسال ۹۵۵ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره دانشجویی ققنوس مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 05August 2020

ارسال 955 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره دانشجویی ققنوس مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید امیر سادات کرمی» مسئول بسیج داشجویی سپاه کربلای مازندران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان، به تفاوت ماهیت خبرنگاری در نظام جمهوری اسلامی و استکبارجهانی پرداخت و با بیان اینکه خبرنگار در نظام استکبار و متخاصم یک عنصر برای اعمال سیاست‌های آن نظام است که برعکس واقع‌نگری حرکت می‌کند و اهرم دست نظام حاکم است، اظهار داشت: ما معتقدیم که خبرنگار باید صادق باشد و انعکاس صادقانه داشته باشد.

وی با عنوان اینکه در نظام استکبار خبرنگار یک کنشگر مصلح نیست اما در نظام جمهوری اسلامی خبرنگار وظیفه خود را می‌داند و در پیگیری موضوعات حرکت مصلحانه و کنشگرانه در مقابل حرکت منفعلانه و فسادگرانه دارد، گفت: خبرنگاران کشور ما متعهدانه حرکت می‌کنند.

سادات کرمی از برگزاری اختتامیه جشنواره دانشجویی ققنوس در استان خبر داد و افزود: بسیج دانشجویی مازندران پنجمین دوره این جشنواره را به‌خاطر شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌کند.

وی هدف جشنواره را ترویج هنر متهدانه برشمرد و با بیان اینکه در جوامع دو نگاه برای هنر متصور است که هنر بدون تعهد برای جلب توجه صورت می‌گیرد، گفت: در جمهوری اسلامی هنر اسلامی و متعهدانه برای ارزش انسان‌ها است و جشنواره ققنوس گامی برای تنوع هنرمندانه است و سرفصل‌های ارزشی (انسانی -دینی) در آن تعبیه شده است.

این مسئول افزود: پنجمین دوره جشنواره ققنوس را قرار بود اوایل سال 99 برگزار کنیم که به‌خاطر وضعیت کرونایی قالب و فرم جشنواره را تغییر داده و به صورت مجازی و نیمه حضوری با حضور 29 برگزیده برگزار خواهیم کرد.

وی از ارسال 955 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و با بیان اینکه در جشنواره پنجم تنوع آثار و رشته‌ها را به نسبت جشنواره قبل داشتیم و نقطه تمرکز روی هنرهای بومی استان بود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره شناسایی افراد آماتور و مستعد برای دیده شدن آثار و توسعه شبکه هنرمندان است.

این مسئول ادامه داد: در مجموع در حوزه شعر و ادبیات نمایشی 100 اثر، فیلم کوتاه 40 اثر، هنرهای تجمسمی 617 اثر، نقاشی 118 تا 124 اثر، پژوهش‌های هنری 5 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

سادات کرمی با بیان اینکه آثار دریافت شده پس از راستایی‌آزمایی، در کمیته تخصصی داوران مورد داوری قرار گرفته و نهایتا در هر بخش یک برتر و دو نفر شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند که در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، گفت: آثار منتخب برای شرکت در جشنواره ققنوس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

سادات کرمی با بیان اینکه در بخش ویژه که با موضوع سردار دلها حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، افراد برتر و شایسته تقدیر قدردانی می‌شوند، گفت: همچنین لوگوی جشنواره از تمثال شهید آوینی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار