اعلام حمایت نهادهای سینمایی فلسطینی از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

«مفید ابو شماله»، مدیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند غزه و سردبیر روزنامه فلسطین از حمایت نهادهای سینمایی فلسطینی از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ - 05August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مفید ابو شماله» سردبیر روزنامه روزانه فلسطین که در نوار غزه منتشر می‌شود در نامه‌ای خطاب به سید احد میکائیل‌زاده؛ معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، ضمن قدردانی از اهتمام این رویداد سینمایی در توسعه سینمای مقاومت در سطح بین‌المللی، پیشنهاداتی درخصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری سینمایی میان فلسطین و جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ارائه داد.

مشارکت در تولید و نمایش آثار سینمایی، امضای تفاهم نامه مشترک میان روزنامه فلسطین و جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تقویت روابط میان جشنواره‌ها، انتشار اخبار این رویداد سینمایی در فلسطین و تشویق مشارکت فعال هنرمندان ایران و فلسطین در جشنواره‌ها و برگزاری همزمان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در غزه از پیشنهادات مدیر دومین جشنواره بین المللی فیلم مستند غزه در سال 2010 میلادی در این نامه به شمار می‌رود.

در همین راستا، در یک ویدوئو کنفرانس با حضور مفید ابوشماله، مدیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند غزه و سردبیر روزنامه فلسطین، ابراهیم مسلم؛ مدیر جشنواره فیلم «العودة»(بازگشت) و احد میکائیل‌زاده؛ معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، بر حمایت همه جانبه نهادهای سینمایی فلسطینی از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تاکید و ضرورت بیان واقعیت مقاومت درمواجهه با افکار و جریان‌های انحرافی در منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

امضای یک تفاهم‌نامه در حوزه همکاری‌های سینمایی و فرهنگی میان فلسطین و ایران، شامل برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در فلسطین، تولید فیلم های مستند با محوریت مصائب، مظلومیت و مقاومت مردم منطقه و فلسطین، در برابر محور عربی-عبری و حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنفرانس بود.

همچنین در این کنفرانس ابراهیم مسلم؛ مدیر جشنواره فیلم «العوده»، تهیه کننده و کارگردان فلسطینی به اهمیت و نقش جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تثبیت مفهوم مقاومت و ایستادگی و واکنش به عادی سازی روابط شرم آور سیاسی اخیر میان برخی از کشورهای عربی و اشغالگران اسرائیل، اشاره کرد و از آمادگی همکاری با جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سطوح مختلف خبر داد.

شایان ذکر است، دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند غزه در سال 2010 با شعار «آزادی سرزمین و انسان» و با هدف بیان شیوه‌های مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی با حضور 76 فیلم (16 فیلم از کشورهای عربی و خارجی) زیر نظر دولت فلسطین و به مدیریت موفید ابوشماله برگزار شد.

همچنین نخستین دوره جشنواره فیلم «بازگشت» فلسطین در نوار غزه با مدیریت ابراهیم مسلم و با هدف شفاف‌سازی مبارزات مردم فلسطین، راهپیمایی های بازگشت شکستن محاصره، افشای جنایات اشغالگران و مستند کردن تلاش و مبارزه مردم فلسطین برگزار می شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان 31 شهریور تا ششم مهرماه مقارن با هفته دفاع مقد.س در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، « روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها