فرماندار خرم آباد خبر داد؛

تخصیص اعتبارات لازم به مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان

«جعفرطولابی» گفت: برای ساخت و تکمیل موزه دفاع مقدس لرستان از منابع استانی اعتبارات لازم تخصیص داده شده است و چون پروژه یک پروژه ملی است از منابع ملی نیز پیگیری می‌کنیم و اعتباراتی دریافت خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۰۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ - 05August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد،«جعفرطولابی» فرماندار خرم آباد امروز در دیدار با سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس بزرگترین گنجینه‌ی فرهنگی کشور است.

وی به اهمیت  رویج  فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  اشاره کرد و گفت: همه باید برای معرفی فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های نوجوان و جوان آینده پای کار باشیم چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقشه‌ی راهی برای نسل های آینده می‌باشد.

طولابی با بیان اینکه نقش و جایگاه استان ما در دوران دفاع مقدس برای کسانی که آن دوران را لمس نکرده‌اند باید به تصویر کشیده شود، بیان داشت: شهدا و سرداران گمنام بزرگی در دفاع مقدس داریم که نقش و جایگاه شان در دوران دفاع مقدس باید برای نسل آینده بازگو شود.

فرماندار خرم آباد  وصیت‌نامه شهدا  را  بزرگترین اسناد معتبری که کلمه به کلمه آن ارزشمند و دارای محتوای بسیار مهمی است، دانست  و تصریح کرد: وصیت‌نامه شهدا در تداوم و مسیر راه شهدا برای نسل آینده بسیار تاثیرگذار است و باید در قالب مجموعه ی مدون تهیه و  در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

وی در ادامه به جلسه‌ی ویژه کارگروه ها که به منظور بررسی مشکلات و روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان در هفته‌ی آینده برگزار می شود، اشاره و متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با دستگاه هایی که نقش مستقیم دارند باید همکاری ویژه داشته باشند.

طولابی با بیان اینکه در جلسه شورای اداری تمام درخواست‌های شما در اولویت است، گفت: موزه دفاع مقدس  اکثر استان‌ها چند سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفته و موزه دفاع مقدس لرستان از سایر استان‌ها جا مانده است که این موضوع مظلومیت شهدای ما را می‌رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر چه در توان داریم برای شهدا باید انجام دهیم، اظهار داشت: همه در قبال خون شهدا وظیفه داریم و قطعا در نزد خدا و شهدا باید پاسخگو باشیم  چرا که این امنیت و آرامش کشور حاصل خون پاک شهیدان است.

فرماندار خرم آباد به یادمان شهدای گمنام نورآباد که توسط قرارگاه خاتم ساخته شده است، اشاره کرد و  گفت: برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان باید خیرین را شناسایی و یا با موسسات بزرگ همچون قرارگاه خاتم الانبیا یا آستان قدس رضوی ارتباط برقرار کرد تا از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: برای ساخت و تکمیل موزه دفاع مقدس لرستان از منابع استانی حدود یک میلیارد تومان تخصیص داده شده است و چون پروژه یک پروژه ملی است از منابع ملی نیز پیگیری  می‌کنیم و اعتباراتی دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها