فعال رسانه در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

نقش رسانه‌ها در تبیین چرایی دفاع مقدس یکی از ضروریات است

ساناز صیدی سامانی گفت: تبیین چرایی هشت سال دفاع مقدس یکی از نیازهای نسل جوان و یکی از ضروریات این نسل است، لازم است رسانه‌ها اهتمام بیشتری به این موضوع بورزند.
کد خبر: ۴۰۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ - 06August 2020

«ساناز صیدی سامانی» فعال رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد با بیان اینکه حضور سنجیده و هوشمندانه رسانه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کند، اظهار داشت: رسانه‌ها باید نقش جریان‌ساز در ثبت مستندات و خاطرات رزمندگان حوزه دفاع مقدس داشته باشند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران می‌توانند با قلم و ابزار خود به دور از بزرگ‌نمایی، مخاطبان خود را جذب این حوزه کنند.

صیدی ادامه داد: تبیین چرایی هشت سال دفاع مقدس یکی از نیازهای نسل جوان و یکی از ضروریات این نسل است، لازم است رسانه‌ها اهتمام بیشتری به این موضوع بورزند.

وی تصریح کرد: مصاحبه هدف‌دار یکی از ابزار استخراج مستندات دفاع مقدس است، والدین شهدا و پیشکسوتان این حوزه گنجینه‌هایی هستند که نباید بگذاریم گذر زمان این گنجینه‌ها را از ما بگیرد.

سردبیر خبرگزاری دانشجویان ایران در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: می‌توان نقش رسانه‌های دوران دفاع مقدس در برابر هجوم همه‌جانبه دستگاه‌های دروغ‌پراکنی شرق و غرب علیه ایران را نقشی بی‌بدیل و بی‌نظیر دانست که یکی از ویژگی‌های آن اطلاع‌رسانی دقیق و بدون سانسور واقعیات این هشت سال بود.

وی گفت: باتوجه به کمبود امکانات در آن دوران عکس‌های دفاع مقدس یکی از تأثیرگذارترین عناصر رسانه‌ای در به تصویر کشیدن واقعیات بود که امروز هم یکی از اسناد مهم دفاع مقدس هستند.

صیدی با اشاره به نقش حساس رسانه‌ها در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: اهمیت فعالیت رسانه‌ها در جنگ نرم کمتر از اهمیت رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس نیست. خبرنگاران امروز به‌عنوان افسران جنگ نرم شناخته می‌شوند، افسرانی که همواره باید آگاه، دانا و مسلح به بصیرت شوند تا نسل جدید انقلاب از ترکش‌های رسانه‌ای بیگانگان در امان بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار