سرپرست روزنامه کیهان در بوشهر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خبرنگاران در اثبات حقانیت دفاع مقدس با سلاح قلم و دوربین ایفای نقش می‌کنند

«علی نجفی» گفت: خبرنگاران در اثبات حقانیت دفاع مقدس می‌تواند نقش بسیار برجسته را ایفا کنند، آنها با انعکاس ثبت رویدادهای تلخ و شیرین و سلاح خود که قلم، کاغذ و دوربین است در راستای اثبات اسلام گام بردارند و در آمادگی نسل آینده برای دفاع از کشور ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۴۰۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ - 06August 2020

خبرنگاران در اثبات حقانیت دفاع مقدس با سلاح قلم و دوربین ایفای نقش می کنند

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، خبرنگاران و عكاسان در طول دوران دفاع مقدس با حضور دلیرانه خود در صحنه های نبرد اخبار و اطلاعات جنگ را جمع آوری و در جامعه انعکاس می دادند و در كنار آن با ثبت خاطرات تلخ و شيرين و به تصوير كشيدن رشادت ها و ايثار و گذشت رزمندگان جايگاه والای خود را به همگان نشان دادند.

«علی نجفی» متولد سال 1339 سرپرست روزنامه کیهان در استان بوشهر، در کنار رزمندگان اسلام در جبهه‌های غرب و جنوب در عملیات غرور‌آفرین والفجر 2 در کنار شهیدانی همچون سپهبد  «علی صیاد شیرازی» حضور داشته است.

سال ۷۷ مسئولیت دفتر سرپرستی کیهان بوشهر را برعهده گرفت و در کنار این سمت به انجام فعالیت های فرهنگی نیز مبادرت می‌ورزید.

در ادامه ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار دفاع پرس با «علی نجفی» از خبرنگاران و رزمندگان استان بوشهر را می‌خوانید:

نقش و جایگاه خبرنگاران و عکاسان در جبهه های هشت سال دفاع مقدس رو بیان کنید؟

خبرنگاران و عکاسان در طول هشت سال دفاع مقدس پا به پای نیروهای نظامی در جبهه حضور داشتند و لحظات حساس از رشادت های رزمندگان اسلام را پوشش می دادند و در این میان تعدادی از خبرنگاران و عکاسان به شهادت رسید.

خبرنگاران در حقیقت بسیجیانی بودند که در قالب تخصص خود در جبهه فعالیت می‌کردند و جامعه خبرنگار کشور افتخار دارد که در طول جنگ تحمیلی حدود 244 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ثبت لحظه های نبرد حق علیه باطل برای آیندگان چه تاثیری دارد؟

ثبت لحظه‌های نبرد حق علیه باطل برای نسل‌های آینده بسیار ارزشمند است، همانطوری که الگوی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی جنگ های زمان پیامبر (ص) و واقعه عاشورا بود، نسل‌های آینده نیزمی‌تواند از مبارزات رزمندگان اسلام الگو بگیرد که چگونه کشوری به تنهایی دربرابر تمام کشورهای بزرگ جهان که از صدام حمایت می‌کردند پیروز شده است.

 دشمن بعثی بیش از 600 بار علیه رزمندگان ایران اسلامی حملات شیمیایی انجام داد و بلوک شرق و غرب و از نظر مالی کشورهای مرتجع عربی کاملاً  کامل از او حمایت کرد؛ ولی رزمندگان ایران اسلامی با الگوگیری از واقعه کربلا توانست در صحنه نبرد دشمن را شکست دهد.

وظیفه خبرنگاران برای اثبات حقانیت دفاع مقدس چیست؟

خبرنگاران در اثبات حقانیت دفاع مقدس می تواند نقش بسیار برجسته را ایفا کنند، آنها با انعکاس ثبت رویدادهای تلخ و شیرین و سلاح خود که قلم، کاغذ و دوربین است در راستای اثبات اسلام گام بردارند و در آمادگی نسل آینده برای دفاع از کشور ایفای نقش نماید.

رسالت یک خبرنگار در جامعه امروزی چیست و چگونه می تواند در حفظ و نشر ارزش های نظام یاری رساند؟  

در شرایط فعلی خبرنگار وظیفه سنگینی را بر عهده دارند آنها باید برای تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند، در روشنگری و کمک به قوه قضاییه که مبارزه خوبی را علیه مفسدین اقتصادی شروع کرده نقش‌آفرین باشند.

 آمریکا دشمن درجه یک انقلاب اسلامی با تمام توان وارد صحنه شده است تا بتواند کشور عزیزمان را وادار به تسلیم نماید و خبرنگاران در انعکاس جنایات رژیم پلید آمریکا و اسرائیل می‌تواند به درستی افکار عمومی را مطلع کند.

‌امروز نظام اسلامی ما نیاز به رسانه‌های انقلابی یا خبرنگاران انقلابی دارد تا همچون در زمان هشت سال دفاع مقدس کشور را از دست دشمنان انقلاب نجات دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار