فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

مرزبانی بستری مناسب برای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت است

سردار ماشاالله جان‌نثار گفت: نسلی که امروز در مرزبانی در حال خدمت هستند دوران دفاع مقدس را درک نکردند و یا با این حماسه جاوید آشنا نیستند، بر همین اساس هنگ‌ها و پاسگاه‌های مرزی بهترین بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌روند که با اجرا و برگزاری برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی تأثیرگذار، این مهم محقق خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ - 06August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «ماشاالله جان‌نثار» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار جان‌نثار در این دیدار اظهار داشت: مرزبانان جمهوری اسلامی در حراست از مرزهای کشورمان در خط مقدم قرار دارند و به نوعی ادامه دهنده راه رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و در این مسیر شاهد شهادت جمعی از این عزیزان هستیم.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به 835 کیلومتر مرز مشترک ایران با کشورهای افغانستان و ترکمنستان از طریق استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مرز مشترک جمهوری اسلامی با این دو کشور از طریق استان خراسان رضوی از شرایط خوبی برخوردار است و نیروهای مرزبانی استان خراسان رضوی آماده مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان هستند.

جان‌نثار تصریح کرد: مأموریت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مقدس و بسیار تأثیرگذار است، بر همین اساس اگر فرماندهی مرزبانی استان در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت تمرکز خود را بیش از پیش کند و این اداره‌کل نیز محتواهایی متناسب با شرایط پاسگاه‌های مرزی در قالب‌های مختلف در اختیار مرزبانی قرار دهد، می‌توان در جهت تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در نیروها گام‌های مؤثری برداشت.

این فرمانده ارشد مرزبانی بیان داشت: نسلی که امروز در مرزبانی در حال خدمت هستند اعم از کارکنان پایور و وظیفه، دوران دفاع مقدس را درک نکردند و یا با این حماسه جاوید آشنا نیستند، لذا هنگ‌ها و پاسگاه‌های مرزی بهترین بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌روند که با اجرا و برگزاری برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی تأثیرگذار این مهم محقق خواهد شد. 

وی در پایان آمادگی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی را برای همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در مرزبانی این استان اعلام کرد.

تولید آثار ادبی در خصوص شهدای مرزبانی ضروری است

در ادامه این دیدار صمیمی، سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: امنیت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و تجارب دوران دفاع مقدس است که میراث امام خمینی (ره) و شهدا و همچنین هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و فداکاری فرزندان انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: اولین ساختمان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با عنوان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی با 3 هزار متر مربع زیر بنا در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.  

این مسئول افزود: دومین ساختمان مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان نیز با عنوان مقاومت اسلامی با زیر بنای 3 هزار متر مربع، در بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بیان داشت: یکصد نفر از اساتید دانشگاه و پژوهشگران در حوزه تدوین دانشنامه دفاع مقدس فعالیت دارند و تهیه 500 مدخل که هر مدخل شامل یک پروند علمی و یک مقاله علمی است را در دستور کار قرار دادند که تا کنون 200 مدخل در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

یوسفعلی‌زاده خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود دانشنامه دفاع مقدس استان در 35 جلد به ترتیب حروف الفبا تدوین شود که اولین جلد آن به عنوان پیش‌شماره در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها و همچنین فعالیت‌های اداره‌کل در حوزه‌های ادبیات و هنر مطالبی را بیان کرد.

این مسئول در پایان توجه به نقش شهدای مرزبانی را ضروری دانست و گفت: تولید آثار ادبی در خصوص شهدای مرزبانی که در دوران دفاع مقدس در خلق این حماسه ماندگار نقش داشتند و به شهادت رسیدند و همچنین نیروهایی که در مقابله با اشرار و گروه‌های تروریستی منطقه‌ای به خیل شهدا پیوستند لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار