فرمانده شهیدی که به «شش كلّه» معروف بود

رزمندگان خراسانی شهید «هاشم بندار» فرمانده گردان لیله‌القدر را در منطقه به «هاشم شش كلّه» می‌شناختند، چون او تنها بیسیم‌چی بود كه تمام کد و رمزهاى بیسیم‌های فعّال در محور را به خاطر داشت.
کد خبر: ۴۰۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ - 07August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «هاشم بندار» در بیست و دوّم فروردین 1344 در روستاى حسین آباد از توابع شهرستان مشهد متولّد شد.

با شروع جنگ تحمیلى علیرغم اینکه سن کمی داشت اما درس و مدرسه را رها كرد و عازم جبهه شد و عنوان کرد که تا جنگ ادامه پیدا کند در جبهه حضور خواهد داشت.

در عملیات‌های ام‌الحسنین، طریق‌القدس، فتح‌المبین، ثامن‌الائمه، بیت‌المقدس، رمضان، بدر، خیبر، والفجرها و كربلاها، چه در لباس یك بسیجى عاشق امام و چه به عنوان فرمانده ‏گردان رزمى شركت داشت.

در فتح ارتفاعات اللّه اكبر در كنار شهید چمران و همرزمان دیگر، بی سیم چی انجام وظیفه کرد. با شایستگی‌هایی که از خود نشان داد به فرمانده‏ی گردان لیله‌القدر به عنوان گردان رزمی مخابرات منصوب شد.

شهید بندار در سال 1362 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامى درآمد. فاطمه بادل مادر شهید می‌گوید: «از هاشم خواستم تا لباس سپاه را بپوشد تا او را در این لباس من ببینم که او در پاسخ گفت: این لباس سپاه، مقدّس است.»

رزمندگان خراسانی شهید «هاشم بندار» فرمانده گردان لیله‌القدر را در منطقه به «هاشم شش كلّه» می‌شناختند، چون او تنها بیسیم‌چی بود كه تمام کد و رمزهاى بیسیم‌های فعّال در محور را به خاطر داشت.

«هاشم بندار» که در نوزدهم شهریور 1366 بر اثر اصابت تركش در «جزیره مجنون» مجروح شد، سرانجام در یکم مهر 1366 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید

خدایا، اگر در این دنیا كارى براى اسلام انجام نداده‌ام، خدایا توفیقى ده كه با شهادتم دین خود را ادا كنم.

خدایا، رهبر ما را و بنیانگذار جمهورى اسلامى را و این مرد خدا را كه زندگى دوباره به ایران و به ملت ما و مردم دنیا داده، خدایا تا انقلاب امام زمان (عج) نگهش دار زیرا كه او قلب ماست و اگر از كار بیفتد بدن ما نیز با او از كار خواهد افتاد.

مادرم، مى‌دانم كه ناراحتید اما مگر ام‌البنین ناراحت نبود، اما مگر فاطمه زهرا (س) ناراحت نبود، اما مگر زینب از نزدیك برادرش را در خون ندید. مادر، مى‌دانم كه نمى‌توانیم خودمان را با آنها مقایسه كنیم اما مادر، قاسم حجله‌اش در صحراى گرم كربلا بود و اكنون این حسین است كه بر جماران نشسته و این نائب حسین (ع) است و این نائب امام زمان (عج) است كه بر جماران نشسته، به خدا هیچ فرقى ندارد فقط زمان عوض شده و امام واقعى ما نیز با نائبش در جماران است، مهدى (عج) با رهبر ما در تماس است و به زودى بر ما نیز وارد خواهد شد.

خواهرانم، مى‌دانید مقامتان در كجاست كه اگر صبر داشته باشید با كه هستید، به خدا با زینب (س) هستید. با زینب، آن خواهرى كه براى آخرین بار برادرش را در گودال قتلگاه مى‌بیند.

برادرانم، اگر راهم را ادامه ندهید مى‌دانید كه عذاب خدا چقدر سخت است و اگر راهم را ادامه دهید كه همان راه شهدا و امام است پاداش بزرگى در نزد خدا خواهید داشت و خوشا به حالتان كه برادر شهیدید و در نزد خدا بزرگ مرتبه و والامقام هستید.

اى اقوام و خویشانم و دوستانم، بدانید كه دنیا ارزشى ندارد و اى كسانى كه براى مال دنیا با هم جنجال مى‌كنید عذاب بزرگى در انتظارتان است پس سعى كنید عمل خوب انجام دهید و به خدا اگر لحظه‌اى از راه امام و انقلاب جدا شوید به خدا هلاك هستید هم در این دنیا و هم در آن دنیا.

قدر این امام بزرگ را بدانید زیرا كه او بوده كه به ما حیثیت و شرف و عظمت داد و مردگان تاریخ را زندگان تاریخ و حماسه گران تاریخ قرار داد و او بود كه ما را از زندگى حیوانى پست به زندگى انسان‌های نزدیك به عرش رساند.

من اكنون به شما عزیزان مى‌گویم كه راه خمینى راه حسین است و راه ابرقدرت‌ها راه یزید و شما باید انتخاب كنید. پس مواظب باشید تا یزیدی‌ها كار خود را انجام ندهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار