باز ندای لا فتی الا علی آمد

سخن از از علی گفتن و از علی نوشتن آن هم در روز عید سعید غدیر خم که سالروز به امامت رسیدن نخستین امام، ولی و وصی است کاری است بس دشوار. لا فتی الا علی و لا سیف الا ذوالفقار.
کد خبر: ۴۰۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 08August 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، روز عید سعید غدیر خم از راه رسید. روزی که با نام مبارک رسول خدا محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و علی مرتضی عجین شده است. روزی که خاتم النبیین، شیر خدا رستم دستان علی را مولا و وصی پس از خود قرار داد و بر زبان مبارک جاری و ساری ساخت: من کنت مولاه فهذا علی مولاه.

ذوالفقار امروز در جوش و خروش است از آن‌رو که دستی که روزی با او مبارزه می کرد، امروز دستش در دست نبی مکرم اسلام است و به عنوان وصی و جانشین و وارث انبیاء اللهی بالا رفته است. همین امروز است که از افلاک ندا بر می خیزد که ناد علیا علیا یا علی.

این علی است که پسر عم و برادر دینی و داماد نبی الله است. این علی است که خلیفة الله است. این علی است که فاتح خیبر است. این علی است که در جنگ حیدر کرار است و در نماز تیغ از پای مبارکش در می آورند. این علی است که هرگز عدل و داد را فدای روابط و ضوابط دنیوی نکرد حتی در قبال برادر خویش.

علی یگانه نگین انگشتر عالم است. تنها مردی که در بیت الله دیده به جهان گشود و در بیت الله ضربت خورد و به شهادت رسید. این علی است که در عین خلافت پدری دلسوز برای ایتام است. علی هرگز مصالح امت اسلامی را فدای مصالح شخصی خود نکرد. علی سالها سکوت کرد ولی باعث از همگسستگی جامعه ی اسلامی نشد. علی حتی به خاطر رسیدن به حق خود عجله ای نداشت. علی حتی با صحابه ی رسول که در جنگ جمل با وی به مخالفت پرداختند، با احترام رفتار کرد. علی برای مخالفینش احترام قائل بود. علی تنها حاکم تمام تاریخ بشریت است که هرگز مال اندوزی و دنیا پرستی پیشه ی خود نکرد.

علی زمانی که در بستر پیامبر صلوات الله علیه و آله خوابید، جان خود را به پای نهال اسلام تقدیم کرد. نام مبارک محمد و علی از نامهایی است که در تمام مذاهب اسلامی مقدس هستند و تمام مسلمانان برای نام پیامبر اسلام و مولا علی شیر خدا رستم دستان احترام و عزت قائلند.

سخن از از علی گفتن و از علی نوشتن آن هم در روز عید سعید غدیر خم که سالروز به امامت رسیدن نخستین امام و ولی و وصی است کاری است بس دشوار. تنها می توان این عید سعید را به تمام پیروان آن حضرت تبریک عرض کرد و نوشت:

لا فتی الا علی و لا سیف الا ذوالفقار.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها