شهید «احمد رنجبرجمال آبادی»:

اولین مرحله برای رشد و کمال، تسلیم در برابر ولایت فقیه است

شهید «احمد رنجبرجمال آبادی» در بخشی از وصیت نامه خود در مورد عشق به ولایت و رهبری آورده است: اولین مرحله برای رشد و کمال تسلیم در برابر خدا و رسول و امامان معصوم و امروز در برابر ولایت فقیه است.
کد خبر: ۴۰۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ - 08August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، یقیناً وصیت‌نامه‌های شهدا چشمه‌های جوشان معنویت و مالامال از آموزه‌هایی هستند که تشنگان حقیقت را سیراب خواهند کرد.

مگر وصیت‌نامه شهدا چه آموزه‌هایی دارند؛ مگر چه آموخته‌هایی در این وصیت‌نامه‌هاست که امام خمینی(ره) خطاب به علما و عارفان می‌‌فرمایند پنجاه سال عبادت کردین خدا قبول کند، ولی کمی هم از این وصیت نامه‌ها بخوانید و در آن‌ها تفکر کنید. نمی‌شود وصیت‌نامه شهیدی را مطالعه کنی و فرازی از آن به پیروی از امام امت و ولایت فقیه نباشد، شهدایی که ولایت پذیری را هم در گفتار و هم در عمل به منحصه ظهور رساندند.

در ادامه فراز‌هایی از وصایای جمعی از شهدای استان یزد را که پیروی از ولایت فقیه را تنها راه سعادت دنیا و آخرت می دانند، مرور خواهیم کرد.

شهید سید «عباس موسوی ندوشن»

شهید سیدعباس موسوی ندوشن در یکم خرداد 1341، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدعلی، کشاورز بود و مادرش صغری بیگم نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. سوم فروردین 1361، با سمت تک‌تیرانداز در شوش بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای حسینیه علیای شهر ندوشن تابعه شهرستان میبد واقع است

فرازی از وصیت نامه:

ای برادرانم هرگز خود را بدون وظیفه در جامعه ندانید و هرگز سلاحتان را بر زمین نگذارید

هر گروه که خواست در برابر ولایت فقیه و اوامر او که همان دستورات الهی است سرپیچی کند خود را از او دور کنید

عروسی من شهادت است سفیر گلوله عقد ها را خواهد خواند

شهید «محمدرضا طالبی»

شهید محمدرضا طالبی در پانزدهم تیر 1344، در روستای خرانق از توابع شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش عباس، کشاورز بود و مادرش مریم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هشتم فروردین 1364، با سمت تک‌تیرانداز در بمباران هوایی بانه برا ثر اصابت ترکش به گردن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد واقع است.

فرازی از وصیت نامه:

از ولایت فقیه اطاعت کنید که ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء است  

ولایت فقیه است که می تواند سعادت دنیوی  و اخروی شما را ضمانت کند

شهید «احمد رنجبرجمال آبادی»

شهید احمد رنجبرجمال آبادی در بیست و چهارم دی 1348، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش محمدحسین، راننده جهاد کشاورزی بود و مادرش زهرا نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. کارگر کارخانه و باستانی‌کار بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم فروردین 1367، با سمت معاون دسته در شاخ شمیران هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به قلب، شهید شد. پیکرش را در گلزار شهدای امامزاده سیدجعفرمحمد شهرستان یزد به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه:

اولین مرحله برای رشد و کمال تسلیم در برابر خدا و رسول و امامان معصوم و امروز در برابر ولایت فقیه است.

برادرم بعد از من اسلحه من را برداری و با کفار بجنگی.

مهمترین عاملی که در پیروزی این انقلاب و ادامه آن نقش داشته و خواهد داشت مقام رهبری و با ولایت فقیه است.

شهید «محمدمهدی طاهری زاده»

شهید محمدمهدی طاهری زاده زارچ دربیست و پنجم دی 1343، در شهر زارچ از توابع شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش غلامرضا، امام جماعت و طلبه بود و مادرش بی بی طاهره نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. شانزدهم فروردین 1361، با سمت تک‌تیرانداز در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای باغ رضوان زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت نامه:

ای برادرم برخیز و سلاح شهیدان را برگیر

برادرم بر علیه ظلم و طغیانگران جهان به رهبری ولایت فقیه به جنگ تاختند در جهان وجود نداشته باشد

شهید «محمدجواد پارسائیان»

شهید محمدجواد پارسائیان در چهارم اردیبهشت 1343، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش نصرالله، بنا و معمار بود و مادرش فاطمه جان نام داشت. تا مقطع چهارم متوسطه درس خواند دیپلم گرفت. سپس مشغول فراگیری علوم دینی شد. طلبه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم فروردین 1362، با سمت تک‌تیرانداز در شرهانی توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر را وی در گلزار شهدای شهرستان زاهدان به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه:

برادران عزیز همه شما رادر مرحله اول به تقوی و خود نگهداری توصیه می کنم.

همیشه و در هر حال حافظ و نگهبان اوامر فقیه باشید.

عبادات همه در صورتی قبول درگاه خداوند خواهد افتاد که با ولایت توأم باشد.

شهید سید«حسن بکایی باقی آبادی»

شهید سیدحسن بکایی باقی آبادی در دوم فروردین 1339، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سید علی اکبر، خواربارفروش بود و مادرش بی بی صدیقه نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. نهم اردیبهشت 1360، با سمت فرمانده دسته در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سینه و کتف، شهید شد. مزار او در امامزاده جعفر زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت نامه:

ازامام امت خمینی و در آخر از امت قهرمان ایران می خواهم که دست از ولایت فقیه بر ندارند.

پدر بدان آگاه باش که انسانیت هرگز از فرمان خدا سرباز نمی زند.

مرگ در راه خدا جز سعادت نیست.

شهید «حسین شیخ نیا»

شهید حسین شیخ نیا در بیست و سوم آبان 1342، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش ابوالقاسم (فوت1355) کشاورزی می‌کرد و مادرش بی بی هلی نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. او نیز کشاورز و بنا بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهاردهم اردیبهشت 1361، با سمت تک‌تیرانداز در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به گردن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای روستای فهرج تابعه زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت نامه:

در خط ولایت فقیه حرکت کنید.

ازروحانیت جدا نشوید و پشتیبان روحانیت باشید.

از شما می خواهم همچون کوه ها استقامت و پایمردی یاد بگیرید و با عمل خودتان به جنایتکاران ثابت کنید که ما از شهید دادن باکی نداریم.

شهید «محمدحسین خادمی»

شهید محمدحسین خادمی در پنجم دی 1339، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش نعمت الله، کارگر کارخانه بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند بیمارستان بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفدهم اردیبهشت 1361، با سمت تیربارچی در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه:

پویندگان راه حق و تداوم بخش راه شهیدان و یروان ولایت فقیه باشید.

بدانید حیات رادر جهاد و در مرگ خونین یافتم.

رضایت و خشنودی پروردگار بالاترین چیزهاست.

شهید «علی اکبر اقبالی زارچ»

شهید علی اکبر اقبالی زارچ دربیستم فروردین 1343، در شهر زارچ از توابع شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمد، کارگر کارخانه بود و مادرش معصومه نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته اقتصاد اجتماعی درس خواند. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت. طلبه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم اردیبهشت 1361، با سمت مبلغ و تک‌تیرانداز در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای باغ رضوان زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت نامه:

شما هنوز جنگهای بزرگی در پیش دارید خوش به حال شما که در آینده نزدیک در راه گرفتن قدس عزیز قدم بر می دارید

اگر پشتیبان ولایت فقیه بودید سعادت دنیا و آخرت نصیبتان خواهد شد والا گمراه خواهید بود

شهید «محمدحسین قنادزاده یزدی»

شهید محمدحسین قنادزاده یزدی در بیست و پنجم مرداد 1337، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش رضا (فوت1352) و مادرش خدیجه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. کارگر شرکت پلاستیک بود. سال 1359 ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم اردیبهشت 1361، با سمت تک‌تیرانداز در جاده اهواز  خرمشهر به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در همان منطقه بر جا ماند و یکم اردیبهشت 1382، پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه:

دل به مال دنیا نبسته‌ام به جز عشق به الله و جان دادن در راه خدا

از ولایت فقیه که همانا استقرار حرکت انبیاست پشتیبانی کنید.

برای ظهور امام زمان دعا کنیم.

شهید «ولی اله مهدی پورطرنجی»

شهید ولی اله مهدی پورطرنجی در یکم آذر 1344، در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش رضا، خدمتکار مدرسه بود و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. کارگری و بنایی می‌کرد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیستم اردیبهشت 1361، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای روستای طزنج از توابع شهرستان مهریز به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه:

ای مردم باید امام زمان خود را بشناسید و از امر او اطاعت نمایید

برادران اسلام را حفظ بنمایید و نگبان آن باشید

برادران ولایت فقیه را پشتیبان باشید

شهید «محمدحسن علیزاده تبریزیان»

شهید محمدحسن علیزاده تبریزیان دربیست و یکم آبان 1346، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش عباس، کشاورز و کوره‌دار بود و مادرش بی بی ربابه نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته پرستاری بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم خرداد 1367، با سمت تک‌تیرانداز و امدادگر در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به دست و پهلو، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای محله نعیم‌آباد تابعه زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه:

خواهرم امیدوارم حجاب خود را حفظ کنید که حجاب سیاه شما رنگین تر از خون سرخ من است.

پیرو ولایت فقیه و پشتیبان روحانیت باشید.

به مساجد بروید که به گفته امام امت مسجد سنگر است ، سنگرها را حفظ کنید.

شهید «رضا عرب بنادکی»

شهید رضا عرب بنادکی در سوم تیر 1337، در شهرستان یزد دیده به جهان گشود. پدرش علی محمد، کارمند اداره آموزش و پرورش بود و مادرش بی بی سکینه نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته صنایع بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهاردهم تیر 1361، با سمت تک‌تیرانداز در قصرشیرین توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و صورت، شهید شد. مزار او در بهشت زهرای شهرستان تهران واقع است.

فرازی از وصیت نامه:

نماز را با حضور قلب بجای آورید.

همواره در تمام موارد پشتیبان ولایت فقیه باشید.

در تمام مراحل توجه کامل به سفارش و گفته های امام زمان خود داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار