مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت دریا در راستای ایجاد اشتغال

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: باید سعی کنیم از اقتصاد دریا محور در جهت ایجاد اشتغال برای فرزندان پیشکسوتان دفاع مقدس بهره ببریم.
کد خبر: ۴۰۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ - 09August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، سردار «حبیب الله میرزایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان در نشست با مدیرکل شیلات استان اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست برررسی ایجاد اشتغال برای فرزندان پیشکسوتان جهاد و شهادت در قالب تعاونی‌ها براساس اقتصاد دریامحور بود.

وی ادامه داد: پیشکسوتان ولی نعمتان ما هستند و باید در زمینه معیشتی پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله نیروهای ارتش، سپاه، ناجا، خانواده‌های شهدای مدافع حرم، رزمندگان و خانواده‌های جانبازان، آزاده‌های دفاع مقدس و... تدبیری اندیشه شود.

میرزایی عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال برای این قشر در حوزه دریایی می‌توان ظرفیت‌هایی زیادی را به وجود آورد که طرح‌های خوبی نیز ارائه شد، خوشبختانه ظرفیت خوبی در  پیشکسوتان دفاع مقدس در حوزه دریا وجود دارد و در این زمینه تخصص قابل قبولی دارند که از جمله آن‌ها می توان به تعمیرات شناورها و غواصی سطحی و زیرسطحی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در واقع این تعمیرات شامل تعمیرات تخصصی شناور،فایبرگلاس،تعمیرات موتوری و‌... می‌شود که اگر این تخصص‌ها و این ظرفیت ها در قالب یک تعاونی شکل بگیرد هم سبب ایجاد شغل و هم ظرفیتی برای تولید و کارآفرینی در سطح استان می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان دستاورد این نشست را تصمیم برای تشکیل کارگروهی متشکل از نماینده انجمن پیشکسوتان نیروهای مسلح با هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و اداره کل شیلات برای بررسی ظرفیت‌ها عنوان کرد.

وی در پایان به تولید اشتغال و لزوم آن اشاره و خاطر‌نشان کرد: در اولین فرصت برای این دوستان شغل ایجاد خواهد شد، جزایری که تخصص آن‌ها در راستای صیدماهی در قفس و پرورش میگو است نیز از ظرفیت خوبی برای تحقق این امر برخوردار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها