دبیر قرارگاه صاحب الامر(عج) لرستان خبر داد؛

راه‌اندازی بیش از 30 کارگاه تولید ماسک در لرستان

میثم کشکولی گفت: جهت مقابله با کرونا بیش از 30 کارگاه تولید ماسک هیئتی در لرستان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۴۰۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ - 09August 2020

راه اندازی بیش از 30 کار گاه تولید ماسک در لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «میثم کشکولی» دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) استان لرستان امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم محرم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جهت برگزاری مراسم محرم پایبند به تصمیمات وزارت بهداشت هستیم.

وی افزود: یک دلیل این، قوی‌تر و پررنگ‌تر برگزار شدن مراسم می‌تواند همین ویروس منحوس کرونا باشد که در بلایا دست به دعا شویم و دلیل دیگر اوضاع و احوالات فضای اجتماعی و اقتصادی منطقه است که بسیار ملتهب است.

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) استان لرستان بیان داشت: از سیل سال گذشته  تا امروز دسته‌جات عزاداری، موکب‌ها و هیئات مذهبی توسعه چند برابری پیدا کردند و حضور در مناطق سیل‌زده یعنی توسعه فرهنگ عاشورا و جهت مقابله با کرونا بیش از 30 کارگاه تولید ماسک هیئتی در لرستان راه‌اندازی شده است.

کشکولی گفت: با توجه به تجربه برگزاری مراسم شب‌های احیا و عرفه، اعلام شد که مردم با رعایت پروتکل در مراسم حضور پیدا کنند که قطعا این حضور کمرنگ شد ولی در عین حال ضریب رسانه بالا رفت و خیلی از مردم از تلویزیون و فضای مجازی استفاده کردند.

وی متذکر شد: نباید فراموش کنیم دسته‌جات و هیئات مذهبی عمده کسانی هستند که در سیل و کرونا بار زیادی به دوش داشتند در حال حاضر نیز می‌توانند مراسم را در فضای باز مدارس برگزار کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است در مهر و آبان شیوع کرونا بیشتر شود می‌توان از اکنون مواد اولیه در اختیار هیئات قرار داده شود و هر هیئئت یک کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی و در اختیار عزاداران قرار داد و پس از آن نیز می‌توان در اختیار عموم مردم قرار دهند.

وی بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا یک پای کار مراسمات مذهبی رسانه بود در همین راستا امسال بیش از 100 برنامه هیئتی از طریق تلویزیون تولید و پخش شد که در ماه محرم نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و طی روز چند نوبت مراسمات عزاداری پخش شود و همچنین استفاده از رادیو می‌تواند طی چند نوبت در اختیار هیئات قرار داده شود.

کشکولی متذکر شد: متاسفانه امسال سید الشهدا جبهه مقاومت سردار سلیمانی را از دست داده‌ایم که به نظر می‌رسد از این فضا مغفول مانده‌ایم و اوضاع احوالات منطقه اوضاع خوبی نیست که در محرم باید این فضاها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار