معرفی کتاب؛

«خاطرات روزهای آغازین جنگ تحمیلی»

کتاب «خاطرات روزهای آغازین جنگ تحمیلی» را «رضا خدابخشی» در زمان جنگ تحمیلی نگاشته است.
کد خبر: ۴۰۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 09August 2020

«خاطرات روزهای آغازین جنگ تحمیلی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «خاطرات روزهای آغازین جنگ تحمیلی» را «رضا خدابخشی» رئیس ستاد سپاه پاسداران لرستان، در زمان جنگ تحمیلی به رشته تحریر در آورده است.

این کتاب 95 صفحه‌ای حاوی خاطرات تلخ و شیرین نگارنده، از روزهای آغازین تجاوز دشمن بعثی به خاک پاک جمهوری اسلامی ایران است که  انتشارات «شاپور خواست» با شمارگان 1000 نسخه در سال 93 منتشر کرد.

برشی از متن کتاب:

بیش‌تر از یکسال از شروع جنگ گذشته بود. اختلافات داخلی فروکش کرده و نیروهای مردمی تجربه زیادی کسب کرده بودند. سپاه پاسداران استان‌ها، گردان‌های رزم تشکیل دادند. پادگان برای آموزش بسیجیان مهیا گردیده و سلاح‌های سبک کلاشینکف به وفور در دسترس رزمندگان قرار گرفته بود. روزها بود که عملیات در جنوب و در جبهه‌های مختلف آغاز شده  بود.

گردان رزمی لرستان به فرماندهی «علی محمد سوری» از بچه‌های خوب سپاه برای نبرد عازم جنوب شدند. برو بچه‌های ما در فتح خرمشهر نقش بسیار کلیدی داشتنند، ولی روز سوم عملیات فتح خرمشهر بی‌سیم چی فرمانده سوری که نامش هاشم علی مهرزاده بود، با خوردن دو گلوله کلاش به گلویش، مظلومانه به شهادت رسید. روز بعد «علی محمد سوری» چهار گلوله به شکمش اصابت کرد و زخمی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها